25:e December - Hysteri



Jaha, så var julhysterin över...

Det är intressant hur folk stressar upp sig så otroligt mycket över en enda dag som är över så fort. Och när väl julen är över finns det förstås alltid något annat att stressa över... Jag börjar tro att folk faktiskt gillar hysteri.
Eller att folk kanske bara är hysteriska av naturen.
En enskild människa kanske inte är så väldigt hysterisk, men så fort de hamnar tillsammans i en grupp är de som djur som stressar upp varandra.
Alltid finns det något att stressa upp sig för, är det inte fågelinfluensan så är det julen, eller klimatskiftningar eller midsommarfirande, eller födelsedagar, reor, biopremiärer, karikatyrer, religioner... Herregud, man blir så trött...!

Sådan ska jag aldrig bli!!! Hoppas jag.

Iförsig är jag hypokondriker, så det stressar väl jag upp mig över. Häromdagen låg jag och var sjuk och skulle försöka sova, och så slog mig plötsligt tanken: tänk om jag skulle få någon konstig blödning i hjärnan och dö över natten... Och bara för det vågade jag knappt somna :P. Hur stört är inte det??
Men det är sådana underliga tankar som jag kan få ibland. Tänk om. Jag lägger ner alldeles för mycket energi på att tänka tänk om.
Det är en helt onödig tanke utan funktion. För vad ska jag egentligen göra åt saken om det blir en "tänk om" - situation? Det finns inget att göra överhuvudtaget, så att fundera på det är verkligen att ödsla sin tid.

Hmm... imorgon börjar mellandagsrean :). Där kan vi snacka hysteri, men det är ganska roligt när man hittar något man vill ha och det kostar hälften så mycket som det gjorde två dagar innan ^^.
Det får en att undra vad grejerna EGENTLIGEN är värda. 

Just idag är ännu en sån där ganska meningslös dag då man egentligen inte gör någonting. Eller inte jag i alla fall :P. Spelade först mitt nya TV-spel :P, the Simpsons game :), men sen fastnade jag på en bana... så då läste jag en bok som jag också fick igår istället... den var sjukt spännande faktiskt, redan från första sidan :), så den fastnade jag i hela dagen. 
Men det är rätt skönt att inte göra något alls ibland faktiskt ^^. Framförallt när man fortfarande är sjuk och har varit det i snart en vecka och är ensam hemma dessutom.


image3

Tänk om man vore i Turkiet istället...

Kommentarer
Postat av: Matilda

Härligt med blogg morsing:) jag ska bli din flitigaste läsare, hoppas på många updates!

2007-12-25 @ 21:18:07
Postat av: Remina

Ja, julen är alldeles för stressig. Men det är nog bra att vara lite stressad ibland ;) Hoppas att du har haft det bra. Snygg bild förresten!

2007-12-26 @ 16:13:19
URL: http://remi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0