26:e December - Mums, originalitet


Idag var jag på mellandagsrean tillsammans med Bullen. Vi försökte hitta nyårskläder, vilket var lättare sagt än gjort. Vi gick runt lite i de gamla vanliga affärsjättarna, H & M, Åhlens, Gina Tricot, MQ, Lindex.
Men ack nej, alla kläder kändes jättetråkiga och intetsägande. Och för övrigt vet jag inte om jag skulle kalla det så mycket till rea. För det mesta var det samma priser som innan, utom på jääääättetråkiga saker som det var 50 % rea på. 
Men det känns verkligen som att det är samma kläder överallt.  
För det mesta är det samma modell på grejerna, men i lite olika färger bara, eller så är det samma färger och samma modell, bara LITE skillnad i mönster. Så det är ganska mycket tråk på det.
Hursomhelst vandrade vi vidare ut till Brunnsparken och gick in i Arkaden. DÄR kan vi tala mycket folk. Alltid inne på Zara också, och jag förstår det inte riktigt, för det var verkligen tråkiga kläder där också.

Så vi gick vidare, och förberedde oss på att eventuellt inte hitta något alls...

Vidare kom vi till NK. Där fanns det till slut fina klänningar. Men OJ så dyra. Det kändes som onödigt mycket pengar att slänga på något som man faktiskt inte kommer använda så väldigt många gånger. Eller vad vet jag, men så himla mycket galapremiärer och sådant brukar jag faktiskt inte gå på.
Vi tänkte att jaja, hittade vi inget annat kunde man väl välja en av dem då... Men fortfarande i hopp om att hitta något annat.

Små sidogator ledde oss till slut till Chelsea...

Och där visste de både vad fina klänningar och mellandagsrea innebar. Däremot verkade de mer obekanta med vad som menas med "fungerande dragkedja". Nåväl, jag kände inte att jag hade ork att vara petig. Det var trevligt att äntligen hitta något, irriterande nog med världens mest påträngande butiksarbetare som helt enkelt var inkapabel till att lämna en ifred i två minuter.
Snälla nån, vill jag ha hjälp så säger jag väl till??  
Nåväl, jag hittade en klänning jag tyckte om och som det faktiskt var 50 % rea på. Så jag var ändå nöjd med min dag.

Vi försökte hitta en skjorta till Bullen också, men på JC, Carlings, MQ och DO hade de bara skjorta efter skjorta efter skjorta som såg exakt likadan ut. Rödrutiga. Uppenbarligen är det "den nya grejen" eller något. Det var ju verkligen... originellt. Bullen var i alla fall inte så inne på den linjen så vi fick ge upp och åka var och en hem till sig. Jag gick dock... hade knappt varit ute på flera dagar och kände mig glad över att få frisk luft :).

När jag kom hem till far samlades hela familjen för att äta annandagsmiddag tillsammans. Som i princip är samma sak som julmiddag, fast med risgrynsgröt som efterrätt.

Sen fick jag rusa iväg för att åka hem till Totte och spela sällskapsspel. Det var riktigt roligt, han hade fått något nytt spel som var som charader eller något. Jag och Totte vann första omgången tämligen överlägset :), mot Bullen och Johan samt Jesper och Anton ^^. Efteråt spelade vi Alias vilket också alltid är roligt.
Men Bullen skulle hem och sova, för han skulle jobba imorrn den stackars människan, och så bröt vi upp.

På bussen hem såg jag också lite originella människor...

Bland annat en småtjock platinablonderad tjej med dunjacka och mysbyxor. DET har man ju aldrig sett förr. Vackert är det ju i alla fall. Verkligen. Jaja, 70 % av högstadieeleverna tycker ju uppenbarligen det, så jag håller mig utanför den diskussionen. Sedan är det väl 28 % av de andra som tycker att "emo is the way to go"... Det bästa är att de har bestämt sig för att bli emo för att vara originella och för att visa att de inte är ytliga fjortisar. Detta till trots klär de sig exakt likadant och umgås endast med folk som ser ut som dem själva. 
Ja... I think I've made my point. Nu vill jag dock ändå inte dra alla över en kam. Självklart finns det undantag, det gör det alltid. Det är bara en smula underhållande. 

Nej... nu får det räcka för idag, jag borde sova. Har vänt hela mitt dygn, vilket jag alltid försöker undvika, för det blir så jobbigt när skolan börjar igen. Dessutom har min dator börjat smida onda planer mot mig och buggar oavbrutet. Förvisso, det gör den alltid. Man har lärt sig att leva med det, men det hindrar dock inte det faktum att den i sanning är ondskefull. 
Men jag tycker om den ändå... 





Bullen! Och Totte ser lite sådär småförvirrad ut i bakgrunden :D.


Over and out. 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0