27:e December - I regn och rusk


Tänkte försöka vända tillbaks dygnet idag... Föga framgång må jag säga. Jag vaknade första gången vid halv elva och kände mig dödstrött. Men så tänkte jag: "Bra, håller jag mig vaken nu så kanske jag får lättare att sova ikväll!" Och lyckades jag hålla mig vaken? Skulle inte tro det.
Jag somnade om och vaknade upp igen lite efter elva, men där fick ändå gränsen gå. Det blev till att släpa sig upp, trots att jag var inne i en intressant dröm som jag inte riktigt minns vad den handlade om.

Jag kom upp ur sängen, och hela världen var mörk.

Och det menar jag verkligen, tunga regnmoln hängde utanför fönstret. Ändå orkade jag inte med ännu en dag i meningslöshetens anda, så jag ringde upp Ann och frågade om hon ville ha hjälp med hästarna idag, vilket hon gärna ville.
Så det bar av mot stallet, tyvärr med buss då körkort ännu inte är mig förunnat. Jag har faktiskt inte ens börjat, pinsamt nog. Inte har jag varken ork eller tid till det heller, så vi får väl se när det blir.

Men med Queens of the Stoneage i MP3:n var bussen ändå ett trevligt transportmedel.


Så kom jag fram till stallet i alla fall, tillsammans med Ann. Allt var redan ordnat till och med och hästarna var intagna, så det var bara att borsta av dem och sticka ut sedan.
Det var verkligen riktigt skitväder, men det var så himla roligt att få rida igen! Efter elva års konstant ridande känns det väldigt konstigt när man plötsligt inte träffar hästar på flera månader... Saknar verkligen det jättemycket. Man känner sig sällan riktigt så nöjd som när man kommer hem från en heldag i stallet.
Men får vänta med att skaffa en till häst tills jag har tid och råd med det själv. Så det lär ju dröja ett tag.
Visst är det hur mysigt som helst när man har obegränsat med tid, men när man har jättemycket annat att göra blir man bara stressad av det faktum att man måste ut till hästen också.

Hursomhelst, det är lustig hur det ibland kan gå en hel dag utan att jag får ett enda sms eller samtal... Men just under den timmen jag var ute och red, ringde det hur mycket folk som helst. Och eftersom hästen jag red på (Trident) just var uppe i högvarv och höll på att trippa på stället, kasta med huvudet och bocka så kändes det inte helt stabilt att svara i telefon just då. 
Det fick bli en galopp uppför backen vid tågkärr istället, men folket ville inte ge sig utan fortsatte ringa hela ridturen igenom.
Visst, jag får ringa upp senare... tänkte jag helt praktiskt. Men tji fick jag, fyra olika nummer kunde telefonen identifiera, men sedan stod det att "inget nummer" hade ringt två gånger. Tyvärr ringde denna någon inte upp igen, så nu har jag ingen aning om vem det var och det driver mig till vansinne! 

Nåväl. Det blev bussen hem sen igen, och efter regnet och den fruktansvärda blåsten som vid ett tillfälle kändes som den skulle blåsa mig av hästen, så var jag ganska nerkyld kan man säga. 

Men när jag kom hem ockuperade självklart far badkaret med en bok

Jaja, han badade klart i sinom tid och så kunde jag själv slutligen bli varm. Sen var det tänkt att vi skulle dra och fika några stycken, men av okänd anledning blev det ändrade planer :(. Istället läste jag ut min bok - Equinox, en bok jag varmt kan rekommendera, den var jättebra. 

Sedan skulle Jeppe, Totte och Filip till Sticky och frågade om jag ville följa med. Men jag orkade inte. Jag sparar både mig själv och mina pengar till nyår istället. Det kommer bli hur grymt som helst :D! Tråkigt att Tilda skulle åka bort bara, we will send you many happy wishes. 
Men imorgon kommer Lunda-Tilda :D:D! Lika roligt som alltid! 

Ikväll skall jag umgås med mig själv dock. Funderar på att hyra en sån där film som alltid bara jag vill se. Filmaffären ligger ju precis nere på hörnet, så det är ingen enorm uppoffring att gå dit :). Det är verkligen käckt och en trevlig förbättring sedan flytten från Mölndal. Men visst saknar man ändå huset och det gamla livet ibland

Men nu blickar vi framåt, mot det roliga istället :D. 

Jag måste verkligen skaffa mig en kamera...


image6


En oslagbar trio! Mathilda (Göteborg), Matilda (Lund) och jag. Hahha, men vad konstig jag ser ut! KAN ha varit vattenpipan och vodkan som hade en viss del i det hela :P. Och solen är nog anledningen till varför vi är så röda i ansiktena... Roligt hade vi i alla fall! 


Puss och hej, tack för mig.  


Kommentarer
Postat av: matilda

wiiie:) härlig bild! har aldrig sett den:P vi ses imorgon morsing:)

2007-12-27 @ 22:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0