28:e December - Eldstorm


Idag är en viktig dag! Idag är nämligen min kusin Helenas 18-års dag! Hade jag haft en bild att lägga in på henne hade jag gjort det, men det har jag icke på den här datorn. Istället får jag nöja mig med en grattishälsning!!

Grattis kära kusin :D!

Men just nu är hon i USA och har det trevligt minnsann, så det får vi fira en annan dag.

Igår kväll hyrde jag faktiskt en film som jag velat se jättelänge, ända sedan jag såg den en gång när jag var liten på TV. Tyvärr har jag sedan dess aldrig lyckats hitta den i någon videobutik och när jag väl hittade den i butiken nere på hörnet så var det ingen mer än jag som ville hyra den. Men nu fick jag till slut se den igen!
Och den var nästan så bra som jag mindes den.

image7

image8

Men det är verkligen tråkigt när man ser en gammal film, som t.ex. den här från 1991 och så har de med snygga skådespelare, men så inser man hur gamla de måste vara idag.
Jaja, det är en jättebra film i alla fall, fram till slutet. Slutet är inte alls bra :(. Sorgliga slut är överskattade. Ändå rekommenderar jag att man ser den.

Som ni kan se är det engelska namnet  Backdraft dock.
 
När jag hade sett klart filmen, var klockan ungefär ett och jag tänkte: "Strålande tillfälle att försöka vrida tillbaka dygnet!" Så jag gjorde i ordning mig, spelade lite gitarr och släckte sedan lampan för att sova. Då upptäckte jag att jag hade fått ett sms från Totte då han frågade om jag var vaken.
Ja, det var jag ju svarade jag... och till svar ungefär en kvart senare fick jag en av de mest kryptiska meddelanden jag någonsin fått.
Hmm, ja, han var ju inte helt nykter. Jag lyckades i alla fall dechiffrera det och komma fram till att Totte och Jeppes sista buss hade gått och de undrade om de kunde sova hos mig. Ja, jag är ju inte den som säger nej, så det fick de, och jag gick upp och bäddade åt dem.
Sedan låg jag och väntade lite på att de skulle dyka upp, och så hade jag nästan somnat precis när Totte ringde och sa att de var utanför nu.
Halv tre var de innanför dörren och hade då även med sig Filip, vilket jag inte hade räknat med, så de fick helt enkelt knö ihop sig alla tre på madrasserna på golvet. Problemet var väl snarare att få dem att hålla tyst :P.
De var ganska lindrigt nyktra allihop utom Jeppe som försökte sova direkt, medan Filip och Totte delgav varandra en hel del barnförbjuden information som man inte kunde hjälpa att skratta åt när man låg där och försökte sova.

Efter ett tag försvann vi dock alla bortåt drömmarnas land, runt omkring fyra-tiden

Kändes inte som att jag hade sovit något överhuvudtaget när plötsligt Tottes fruktansvärt höga och irriterande sms-signal gick igång vid femtiden. Då vaknade jag till igen ett tag, men somnade om. Sedan började Filips mobil låta, men det minns jag inte varför. Jag bara noterade det och somnade sedan om. 
Klockan nio blev det plötsligt ett väldigt liv ute på innergården när några av resturangerna nedanför började skramla med något och i irritationen stängde jag mitt fönster, som även hade sett till att det var väldigt kallt i rummet. 
Fem över nio fick jag ett sms från Matilda om en intressant dröm hon haft. Jag hade skrattat högt om jag inte vore så trött (men jag skrattade gott åt det när jag väl gick upp) och jag somnade om igen. Men för att inte sova hur länge som helst ändå, hade jag ställt min klocka på halv elva
Men när den väl ringde var jag fortfarande så trött att jag bara stängde av den och somnade om. 
Vid elva vaknade jag igen och insåg att: "okej, det här håller inte, jag får gå upp nu och hoppas att jag kan somna tidigare ikväll."  Vi får väl se hur det kommer gå med den saken... 

Under morgonen har vi i alla fall spelat Simpsons hela morgonen, men jag tror grabbarna både var extremt trötta och mådde lite halvdåligt. Får hoppas att de sover lite när de kommer hem så att de är pigga och krya nog att kunna träffa Matilda ikväll. Känner jag dem rätt så kommer de antagligen att göra det... 
Nu är det inte långt kvar tills jag ska hämta Matilda på stationen! 
Får hoppas att jag kan hålla mig pigg och kry ikväll, men det ska nog gå bra. När man väl passerat övertrötthet brukar jag komma in i hyperaktivitet och bli jättepigg istället. 

Pappa jagar iväg oss till mamma idag, för han ska tydligen ha en dejt här. 

Jaja, jag och Matilda kan utnyttja tillfället att få äta god thaimat kanske, och så får vi sova gott i breda sängar. Mamma åker till mormor och moster idag uppe i Gävle... Får väl hoppas hon får det trevligt där. 
Jag kanske träffar henne på stationen innan hon åker, det kunde vara bra. 
Men nu kommer jag gå in i "internet-fri zon" ett tag förmodar jag. Får ge någon slags veckoanalys eller något om ett tag :). 

Det var allt från mig på ett tag. Adiue. 
 
                 

                        Måste bara använda den här funktionen en gång, BARA för att den är så onödig.



Kommentarer
Postat av: Remina

Gott nytt år! :D

2007-12-31 @ 14:49:06
URL: http://remi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0