22:a april - Brott och straff i vårsolen


Igår jobbade jag. Då ville jag bara gråta när jag kom hem för att jag missat en hel dag som var så fin!

Men idag har jag gottgjort det lite genom att spendera nästan hela dagen utomhus och läsa brott och straff, som jag tydligen ska göra en redovisning om i svenskan imorrn. Det var ju tur att jag fick veta det idag då :D.
Hursomhelst, det har varit riktigt mysigt, och faktiskt - jag har blivit lite solbränd :D. Då blir man glad, hoppas vädret håller i sig!

Brott och straff är för övrigt väldigt spännande än så länge faktiskt. Fjodor Dostojevskij skriver på ett sätt som fångar i alla fall mig. Men den är hemsk också. Handlar om fattiga människor i obeskrivlig misär (eller uppenbarligen inte helt obeskrivlig, eftersom han skriver om den). Och om moraliska tankegångar och religion vs. logik.

På tal om religion och sådant, vi snackade om sekter på religionen och Jehovas vittnen kom på tal och vi diskuterade dem lite osv. och sen när jag gick hem från skolan, tror ni då inte att jag får en broschyr från Jehovas vittnen tryckt i handen? Haha, jag läste den för underhållningens skull i alla fall - och jag skrattade gott vill jag lova.
Hur kan folk köpa deras skitsnack?

Nu skall jag äta blodpudding - mums :D

image67



"Please call me only if you are coming home..."

Kommentarer
Postat av: Lola

Wiie vad kul ni har det:D

2008-04-22 @ 21:11:34
Postat av: Jonna

Ja, eller hur. Solen gör underverk! :D

2008-04-23 @ 17:41:08
URL: http://www.disneydags.blogg.se
Postat av: Jonna

Ja, eller hur. Solen gör underverk! :D

2008-04-23 @ 17:41:24
URL: http://www.disneydags.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0