18:e februari - Musikal on my mind


Måndag igen.

Men måndagar är aldrig lika hemska som söndagskvällar.
Måndagar innebär dessutom musikalarbete hela dagen! Idag repade jag, Daniel, Bullen, Johanna och Jeanette in en av våra scener och senare kom Henrietta och hoppade in istället för Karin. Det gick jättebra i alla fall, Marlene kom och tittade på oss och sa att det var roligt att se att det hänt så mycket med scenen och jag får hålla med om att vi utvecklade den riktigt bra!

Efter skolan var det sånglektion för andra gången. Det gick väl helt okej, men jag fick mycket att öva på. Nästa gång jag kommer dit skulle jag ha med gitarren så kunde vi sjunga lite på mina egna låtar också, föreslog läraren. Pinsamt att jag inte kommer ihåg vad hon heter, men jag tror det var Kajsa...

Nästa gång jag har sånglektion blir tyvärr inte nästa måndag dock... För då är jag i Stockholm för att se Queens of the Stoneage!!! Aah, lycka! Som jag har längtat efter att få se dem :). Det är bara jobbigt att jag missar en massa bara för det. Vad är det för idiot som lagt in en konsert på en måndag? Jag säger då det...

Det känns faktiskt bra att mitt jazzdansande har gett lite utdelning redan :D. Det märkte jag idag när vi skulle repa in några danssteg hela klassen... det gick mycket snabbare att förstå stegen än det gjort tidigare! Samma steg skulle tagit mig dubbelt så lång tid att memorera och sätta i system tidigare, så jag är verkligen glad att jag började med jazzen :). Och så har jag ju faktiskt alltid önskat att jag var lite bra på att dansa också... :P.

image46

That's good music for ya!


"Cracks in the ceiling, crooked pictures in the hall"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0