15:e Januari - Äntligen på gång!


Jaha, så var det tisdag igen. Precis när jag skulle lägga mig igår tittade jag på min mobil och läste de magiska orden, skickade från Beckys mobil: "vi har ingen biologi imorgon, bara så du inte åker till skolan i onödan!"
Aaah, det är svårt att beskriva känslan av att inse att man faktiskt börjar tjugo över två på en tisdag och slutar en timma och tjugo minuter senare. Tack Becks!


Jag gick upp vid kvart i elva i alla fall och gjorde mig en riktig sån där broschyrfrukost, sån som de egentligen vill att man ska äta varje dag, men vem tusan har tid med det? Hallonyoghurt med müsli blev det i alla fall och så la jag i bananskivor, och vid sidan om åt jag en macka med ost och tomat och till allt detta drack jag te.
Det var skönt att kunna ta det lugnt och njuta av frukosten i alla fall, i vanliga fall får  man kasta i sig en macka och sedan skynda att göra i ordning allt annat.


När jag ätit frukost satte jag mig vid datorn för att till slut börja kolla upp lite mer om San Diego, hur man ansöker dit och om boende och vilka kurser man kan läsa och hur mycket allt kommer kosta och sen kollade jag upp lite med csn också... Tyvärr gjorde faktiskt inte internetsidorna mig så mycket klokare, så jag skickade ett e-mail för att de skulle kunna berätta mer...
Men däremot kunde jag läsa om allting runtom utbildningen och kolla på bilder! Helt underbart verkar det! Själva skolbyggnaden är jättevacker med vit fasad och orange tegeltak och massa palmer överallt och det stod att det finns ett träningscentrum med gym och danskurser! Vid stranden fanns även surfkurser som man kunde ta, det skall jag lätt göra om jag lyckas ta mig dit.
Mitt i "campus" fanns även en spårvagn som tog en in till stan och till något shoppingcentrum som fanns där och det tog en också till de olika stränderna som fanns däromkring. Ååååh, jag vill verkligen dit! Och det ska jag nog lyckas med, med tillräckligt mycket effort.


Sedan var det i alla fall dags att ta sig till skolan. Självklart började det regna så fort jag kom utanför dörren, men nåja. Det är så lustigt numera när man går i korridorerna i skolan... i ettan och tvåan kunde man gå igenom korridoren och de enda man träffade som man kände igen var andra från sin egen klass.
Men idag när man går i korridorerna känner man igen och hälsar på var och varannan människa som går förbi nästan. Det är trevligt :).
Vi hade en intressant diskussion på engelskan i alla fall, om skillnaderna mellan vårt samhälle idag och hur det var för femtio år sedan. Jag älskar att diskutera :D.


Sedan åkte jag hem igen. Så min skoldag har ju inte varit väldigt betungande :P. Och på fredag börjar jag inte förrän 11 fick jag veta idag också :). Så hela den här veckan kommer nog bli ganska soft :D.

Och nästa vecka är det Alexas 18,5 års grej. Haha, lika bra anledning som någon annan att festa :). Men det kommer bli roligt tror jag ^^! 


Nej, nu är det dags att göra något vettigt, typ hjälpa mor med maten kanske :).

Egentligen hade jag som vanligt tänkt lägga in en bild, men datorn ville helt enkelt inte vara med längre... så det blir tyvärr ingen idag. Får bli två imorgon istället då kanske :P.

Ciao!


Kommentarer
Postat av: matilda

hihi:) kul att läsa om vad du har för dig på dagarna, jag gillar ditt blogg initiativ starkt!

2008-01-15 @ 20:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0