22:e Januari - Ajaj



Ja, idag har varit en... ganska ansträngande dag.
Först vaknade jag hela tiden... Men det var ganska häftigt, för det var en jättestor full silvermåne som lös in genom mitt fönster och verkligen bokstavligt talat gjorde att hela rummet badade i silver... Det var vackert men inte helt lätt att sova i, för det var som en lykta i mitt ansikte.
Jag skulle dock aldrig få för mig att dra igen gardinerna på något så vackert.

Självklart drömde jag också en underlig dröm... Vi bodde i någon slags vattenstad... Eller, det var en stad som var byggd på en brygga... och jag hade en lillebror vars favoritsak var en liten svart diamantformad plastsak, som jag, Becky och lustigt nog några från NS2 snodde från honom bara för att retas och började kasta mellan varandra. Sen råkade vi kasta den i marken så den gick sönder... Det var nästan så jag fick dåligt samvete till och med, men någonstans i mitt bakhuvud låg nog faktiskt tanken "men hallå, jag har inte ens en lillebror." Hoppas jag väl, så jag inte är helt samvetslös :P.
Sen gick vi ner och kollade på en agilityuppvisning som visades nere i hamnen och sista hindret var att alla skulle hoppa i vattnet och simma bort till en liten brygga, där vi satt och stirrade resten av tiden tills jag vaknade.

Därifrån gick dagen utför... För det första mådde jag illa hela dagen och då den typen av illamående som endast kvinnor kan förstå sig på. För de som inte kan tänka sig in i situationen kan jag bara beskriva det med en fruktansvärd smärta som inte ger med sig vad man än gör och får en att vilja klösa på väggarna.
Och just denna dag bjöd Josefin på saft och bakelser, men jag kunde inte förmå mig att äta eller dricka något.
Sen hade vi audition, som var extremt ogenomrepad och gitarrerna gick inte att stämma ordentligt och jag mådde fortfarande illa och Mimmi var sjuk och vi hörde inte oss själva i monitorerna och jag vill inte ens veta hur det lät.
Som grädde på moset var det dessutom fiskgratäng i skolan :S. Jag nöjde mig med att äta morötter och ärtor.

Efter skolan åkte jag och Johanna in till stan för att se om vi kunde hitta någon cool peruk till henne till musikalen. Vi hittade inget klockrent direkt, så sedan åkte jag hem till far för att hämta lite grejer till fotograferingen imorgon och se om mina cdon-filmer som jag beställt hade kommit, men det hade de inte :(.
 
Sedan åkte jag hem och där låg mamma och mådde jättedåligt. Hon misstänkte dock att hon blivit matförgiftad av ett gäng dåliga räkor som hon ätit vid något tillfälle om det var idag eller igår eller när det kan ha varit, så hon har spytt och haft det trevligt, stackarn.

Så ja, jag hoppas imorgon blir lite mer smärtfri för samtliga i detta hushåll...! Grattis Johanna till körkort!



Don't Drink and Drive ;)! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0