Grekland!!


Nu är jag hemma från Grekand.

Min entusiasm över att komma hem till kalla Sverige med växlande molnighet är inte helt enorm efter två underbara veckor utan ett moln på himlen i Grekland.

Första veckan fördrev vi på Skopelos ö, nästan inga turister och inte mycket folk på stränderna, så vi hade de mest fantastiska stränder nästan för oss själva, kristallklart 25 gradigt vatten, samt 30-35 grader i skuggan uppe på land. På kvällarna satt vi på mysiga resturanger nere i hamnen och hade det trevligt och sedan gick man hem uppför de mest jävliga trappor man kan föreställa sig till vårat hotell och spelade kort :).

Nästa vecka blev det Skiathos med betydligt fler turister men också sjukt fina stränder med samma kristallklara vatten. Sol och bad hela dagarna, resturang på kvällen, sen var det lite mer party-ö, så jag och kusinerna var ute på en massa olika häftiga klubbar som låg på en bargata nere vid hamnen. Massa dans, trevlig musik, öppet till sju på morgonen och alltid massa gratisdrinkar till "pretty skandinavian girls". Jovisst, bara att tacka och ta emot, ute fem kvällar, betalade inte en enda krona för någonting :D.
 
Och nu är man hemma. Jaja, det har ju sin charm det med. Träffa vänner och sova i egna sängen och ja, lite sånt. Bättre semester kan man knappast önska sig dock, finns massor av bilder, tyvärr inga inlagda på datorn ännu :).  


Kommentarer
Postat av: lisa

åh, din lilla fuskis! jag vill också lämna kalla sverige...trots att det är fint väder idag.

jag ska till grekland i september dock! jag längtar.

2008-07-02 @ 10:08:17
URL: http://radiovideo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0