22:e maj - Billiga Budapest och Bal :)


Min uppdatering på den här sidan har varit medelmåttig nu på ett tag...

Men jag har varken haft tid eller ork att skriva något - såhär veckan innan man tar studenten!

Först var det Budapest, helgrym resa med världens bästa klass och kamrater, bästa rummet, billigaste spriten, kyckling med sallad hela veckan, massa sevärdheter och grymt mycket promenerande (och i detta avseendet menar jag bokstavligt grymt, ty mina fötter HAR känt sig gladare förr) men det var mestadels fint väder och i alla fall betydligt varmare än detta svinkalla land. Så verkligen, helskön resa.

Hemkomst - det medköpta klarade sig genom tullen och utan att gå sönder, stiger ut från flygplanet och känner iskylan komma emot mig! Varför bor man här egentligen? Ganska skönt var det att komma hem och sova i egna sängen och träffa kompisarna som blev kvar här hemma dock.

Tisdag - Bal! Alla var andlöst vackra och jag kunde inte sluta stirra på dem! Själv hade jag varit hos frisören för håruppsättning och jag blev inte besviken. Det var ingen risk att den skulle förloras efter halva kvällen heller, då den var stenhårt sprayad och fastsatt med uppenbarligen sexton hårnålar! Jag blev lite chockerad faktiskt när jag tog ut alla ur håret, för jag märkte aldrig att hon satte i så många. Trodde jag hade typ fyra stycken eller något.

Härlig kväll med god mat, trevligt sällskap och kanske aningen för mycket alkohol för min del, men utan några incidenter och sedan kom man hem klockan fyra på natten och stupade i säng utan att orka tvätta bort sminket.
Dagen efter satt håret fortfarande exakt likadant som det suttit innan, SÅ pass hållbart var det och det blev till att käka en hastig frukost och åka till skolan (dock x antal timmar försenad), det var först när jag lämnade lägenheten som jag insåg att min t-shirt var ut och in.

En lång dag igår, fylld av måsten och en aning illamående och jag lovar att det skar i hjärtat när man tvättade ur alla lockarna ur håret... Men lite fina kort har man i alla fall :D.

image77

image78

         

           

image94

Godnatt!!!!

"VART FAN ÄR PYSSLING?!?!?!?!?"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0