19:e november

Nu håller vi tummarna för Matilda imorgon allihop, för då gör hon teoriprov!

Jag måste bara berätta om det sjukaste angående mitt körkort! Men först ska jag bara spy ut lite irritation över att jag hittade en ny uppkörning som jag bokade, som var samma dag bara lite senare på dagen! Kom dit, satte mig och väntade på att de skulle ropa upp mig - ingen kom. Gick fram till receptionen, säger att jag bokat ett prov, undrar vad som händer, de kollar i datorn: "nej, där finns inget sådant registrerat!"
100 % säker på att jag verkligen bokat (eftersom jag bokat bara 45 minuter tidigare) försöker jag få någon rätsida på det hela, frågar om det inte är någon lärare som fått återbud och bara sitter och väntar - men "nej, det är det verkligen inte" säger en tant utan att ens ha kollat om det skulle kunna vara så. Så det blev till att ta spårvagnen hem igen. Tror ni jag blev besviken eller? Svar ja.

Men nu över till det roliga! Jag har en gammal klasskompis från nian som heter Carolinn, som jag pratade med på msn någon vecka innan uppkörningen. Det visade sig att hon skulle ha uppkörning samma dag, samma ställe, bara någon timma efter mig! :D. Men först kuggade jag, sen kuggade hon! Sen satt vi båda inne på vägverkets hemsida för att få en ny tid medan vi gemensamt irriterade oss på vårt kuggande. Sedan fick jag jag ny tid. Men satt ändå inne för att se om jag kunde hitta en ännu bättre tid. Och jag hittade en! Så då lyckades Carro få min gamla tid, så nu har vi uppkörning samma dag igen bara några timmars skillnad! Det är ju helt sjukt :). Om vi båda lyckas den här gången har vi en riktigt grym historia sen!

Puss!


Kommentarer
Postat av: Remina

DÖD ÅT BITTERFITTORKÄRRINGAR!!!



Haha, coolt med dig och Carolinn. Bättre lycka nästa gång :)

2008-11-20 @ 10:39:16
URL: http://remini.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag hjälpte frida ju! Hon går ju fortfarande i skolan:P haha ballt förresten med Caroline

2008-11-20 @ 20:44:25
URL: http://matildawj.blogg.se/
Postat av: matilda

hahah tack för peppen morsing:P Men du, när du skrev det fick jag en fett rolig bild i huvet. Av grisar som flyger såklart. Men småsmå änglavingar. men eftersom grisar alltid (?) är så tjocka så måste den rosa grisen kämpa så jävla mycket så den blir helt röd i ansiktet (kan grisar bli det) och svetten lackar från dess panna. Nog med pladder. PUSS ha en bra dag:)

2008-11-21 @ 09:51:02
URL: http://matildawj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0