Halloween

Här i Sverige har det på något vis blivit två dagar som räknas till Halloween. 31:a oktober är ju den riktiga, men även 1:a november kör man hårt med både halloweenfester och små barn som är ute och knackar dörr.

Min halloween är en kort historia. Fredag träffas jag, Sandra, Ida, Jesper och Anton hemma hos mig i tanken att senare dra till Razzia där vi får gratis inträde samt gratis 1700-talsmasker i dörren. Alla var dock lite småsega redan innan och när vi började närma oss säger Ida: "ska vi verkligen dra till Razzia? Det brukar bara vara massa tjejer utklädda till playboykaniner där."
Vi bestämmer oss för att i alla fall gå förbi och titta. När vi kommer dit är det ingen kö, och när vi kikar in genom rutorna är det inga människor där alls, utom ett litet gäng tjejer där två är utklädda till playboykaniner och en till polis.
Efter en kort promenad genom stad hyrde vi Sweeney Todd istället och såg hemma hos mig.

Lördag spelade jag, Jesper och Anton biljard med min pappa. Det var roligt! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0