20:e april


Helgen är slut. Känslorna går upp och ner som en jojjo.

Fredag: Jag och Johan passade på att fira hans födelsedag, eftersom han inte skulle vara hemma på den egentliga dagen (25:e april). Vi hade en jättefin dag. Vackert väder, och vi promenerade, åt glass med Sara och lite guide-vänner, besökte feskekörkan, bara för att man ju faktiskt måste det. På kvällen planerade vi en jättegod middag som Johan fick välja och drack lite vin. Jag hade köpt en rolig grej från Lush (den där tvålaffären i kompassen). Det var en sorts tvål som i kontakt med hud smälte ner till massageolja som luktade jättegott och i kombination med detta fick han naturligtvis 40 minuter massage. Mycket uppskattat ^^.

Lördag: Att det var sista gången jag skulle träffa honom på mer än två månader slog med full kraft. Skulle dessutom jobba då, så med tårarna fortfarande rinnande kom jag inrusande i affären. Dock hade jag tänkt på att ta med smink, så när jag med hjälp av puder till slut blev torr under ögonen lyckades jag samla mig. Herregud, han är ju inte död.
Det gick mycket bra på jobbet faktiskt och det var skönt att koncentrera sig på något annat. Efter tog Bullen med mig på grillfest med vin och Brainstorm som följd. Det var faktiskt roligt, och sen sov han över. Hittade ett jättefint meddelande från Johan som jag satte upp på min vägg.

Söndag: Såg till att hålla mig sysselsatt. Hade sista danslektionen innan uppvisning, lekte med Nokia-mobilen för att lära mig den ordentligt (går rätt bra faktiskt), och annars städade jag hela lägenheten och diskade. Uppskattat av mor när hon kom hem. Sa hej då till Johan per telefon, för tidigt imorse åkte han.

Sammanfattningsvis kan man säga att allt jobbrelaterat faktiskt går riktigt bra. Det är lätt att gå fram till folk och de blir intresserade av vad jag berättar. Har pratat med lagret och verkar som att jag eventuellt kommer kunna hoppa in lite extra där i vår, utöver sommarjobbet där som redan är bestämt. Privat är allt en röra. Jag är så otroligt glad att jag har någon som får mig att bli så ledsen när han åker. Men att vara ledsen är ju aldrig en höjdare ;). 

Kommentarer
Postat av: jag

skriver från mobilen. Går ju rätt bra faktiskt. Åtestår att se om det kommer fram också! Riktigt bra telefon det här när allt fungerar!

2009-04-20 @ 12:20:47
Postat av: Remina

Du har det bra du, Morsing! :-)

2009-04-21 @ 15:37:43
URL: http://remini.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Oj vart ska han ta vägen i 2 månader? :(

2009-04-22 @ 15:54:05
URL: http://eightnine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0