Stockholm

Jag är hemma igen nu.

Hade det hur bra som helst i Stockholm! Det var verkligen rätt beslut att åka dit.
Känns som att jag precis kommit hem från en liten mini-semester med förnyade krafter.

Onsdagen bara spann vidare på samma sköna sätt, var i god tid till tåget, fick veta att jag fått ett två-veckorsjobb i Malmö som kommer ge mig en trevlig och välbehövlig liten summa pengar. Sedan ringde Stefan och hörde om jag ville följa med ut med honom och några vänner, så efter lite förfest hemma hos honom gick vi till La Habanna, en salsaklubb på Östermalm.

Jag fick lite användning för min spanska för en gångs skull, för stället var packat med kubaner och det blev en kväll av mojitos och härliga diskussioner.
Torsdag åt vi sushi på förmiddagen och såg Inglorious Basterds på bio, på kvällen. Den var riktigt bra, dock inte så typisk Tarantino tyckte jag. Utom brutaliteten, men den var ändå lite mer seriös än hans tidigare.

Fredag hade min gudmor en tre-rätters-middag hemma för mig, Helena, Maria och Susanne. Det var jättegott, chévre med balsamvinäger och fikonmarmelad till förrätt, lax och potatis med sparris och sås till huvudrätt och kladdkaka till efterrätt. Trodde väl nästan jag skulle spricka fram emot slutet. 

Och så var jag och Helena ute på klubb efteråt, dock hade jag råkat få i mig valnötter, vilket jag uppenbarligen inte tål, så jag mådde inte jättebra :(. Men vi hade trevligt i alla fall :).

Lördag spenderade jag med Stefan igen. Vi har verkligen enkelt för att umgås, upptäckte vi. Så vi var inne i stan en sväng, sedan åt vi lite mat tillsammans, hade en trevlig kväll hemma hos kompisar till honom och sedan åkte jag hem strax efter elva imorse.

Jag känner att jag har ett hyfsat stort sömnunderskott. Men i övrigt är jag pigg och glad, med en viss önskan att livet jämt kunde vara så enkelt och flytande som det har varit under mina dagar i hufvudstaden! Stockholm fortsätter vara ett ställe jag kan återkomma till och glädjas.

Men som ännu en av de där viktiga insikterna man redan vet om att man har: om varje dag var så enkel och problemfri, skulle livet inte vara något speciellt, och man skulle inte veta om vad glädje var.

Som Stefan skulle säga. Lev i nuet. Life is good.

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Vad skönt att du har börjat njuta av livet igen, det tar nog lite tid för Egoina, men det går uppåt och framåt och det är det som är viktigt!! :)

2009-08-31 @ 06:40:43
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Amanda

Gud vad härligt det är att höra att du verkar så positiv, eller i alla fall verkar ha haft det underbart i Stockholm. Nej, tyvärr fortsätter livet kanske inte vara på topp. Men försök ha kvar känslan i minnet så känns det kanske lite lättare att ta sig igenom skiten. I alla fall när man vet att det finns något som väntar på andra sidan. =) <3

2009-08-31 @ 15:22:59
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0