Something Else

Usch, jag hade två riktigt obehagliga mardrömmar inatt!

Den ena var att jag sprang in i mitt ex nere i alperna. Den andra var att jag blev långsamt uppäten av zombies. Kan inte riktigt avgöra vilken av dem som var värst... Jag var tacksam när jag vaknade i alla fall!

Förresten, jag vet inte hur ni står inför religion och andlighet och så. Själv kallar jag mig agnostiker, alltså någon som inte direkt tror på något, men inte heller motsäger sig att det skulle kunna vara på ett visst sätt.
Lite extra öppen är jag inför karma och spiritism. Jag gillar tanken att vi kommer bli belönade med godhet, om vi är goda själva. Och jag gillar tanken att man inte bara försvinner och blir inget den dag man dör.

Så imorse hade jag glömt att ställa klockan inför jobbet. Faktiskt glömt att jag skulle jobba överhuvudtaget. Men precis samma tid som jag i vanliga fall brukar ställa min klocka, vaknade jag av irriterande krafsanden utanför fönstret. Jag satte mig upp och på mitt fönsterbräde satt en skata och levde om.

Och just då kom jag på: "just jäklar, jag ska ju jobba idag!" Tacksam vände jag mig mot denna skata, men då hade den försvunnit.

Nu skulle många säkert säga att det var ett sammanträffande och högst ordinärt. Men jag väljer att se världen på det lite mer spännande och mystiska sättet, och tänker mig därför att morfar, farfar eller farmor var och hälsade på mig imorse, och sa att det var dags att gå upp nu!

Kommentarer
Postat av: Em

Helt rätt! Och det underbara med att tänka så är att det spelar ingen roll som det är så eller inte, det är att du tänker så som värmer dig. Det ÄR tanken som räknas, ens egna tankar. Och det du nämner med att gör man gott så får man gott är faktisk inte nödvändigtvis att få tillbaks av andra. Tänker man gott känner man det gott inom sig också.



Gillade inlägget skarpt! ;)

2009-12-01 @ 21:15:11
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: petronella

Jag tror också att det var någon som gått bort i din närhet, klart att man vakar över de som är i livet när man själv är död!

2009-12-02 @ 14:38:24
URL: http://wanella.blogg.se/
Postat av: sara - Glitterögon

Jag tror faktiskt exakt som du. Detta har jag och en nära väninna ofta pratat med varandra om. Kul att hitta nån annan som delar samma tro och övertygelse.

2009-12-02 @ 16:04:54
URL: http://glitterogon.blogg.se/
Postat av: Amanda

Livet blir mycket roligare om man är öppen för lite andra alternativ än de naturtrogna. =)

Och jag är också agnostiker.

2009-12-02 @ 20:00:42
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tänk då om du hade varit kill/man - mycket värre! ;)

Jag är väldigt glad att vi fortfarande har det så bra. Snart är det jul och det kommer bli väldigt skönt, massor av tid att umgås och bara ta det lugnt och vila. Underbart!

Kramar

2009-12-02 @ 22:15:00
URL: http://strangershouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0