28:e februari


En dag på Isaberg:

* Ställer väckarklockan på 05:55 och LIDER när klockan ringer, för klockan var ett när man gick och la sig.
* Efter att duktigt ha gjort sig i ordning till klockan sju, så är övriga medlemmar av sällskapet som ska följa med, självklart sena! Inte bara några minuter, utan en halvtimma
* Ica, som vi räknat med skulle vara öppet från sju, visade sig öppna klockan åtta
* I Borås stannar vi på ett Ica Kvantum för att handla lunch, och velar runt i affären ett bra tag innan vi tycker oss ha det som ska finnas med
* Vägen är inte fullt så enkelt som vi trott och vi kör fel ett antal gånger innan vi hittar rätt
* Med planering att vara framme till klockan nio, så är klockan över tio när vi kommer fram, och det är MASSOR av folk! Främst danskar och tyskar.
* Fantastiskt väder, klarblå himmel, helt vindstilla.
* Jag försöker lära mig åka min snowboard. Jag slår i knäna, huvudet, svanskotan, armarna... och förutom att jag slår i knäna så vrids de dessutom ur led när jag ska transportera mig själv på plan mark eller i hissen.
* Lunch (/picnic) i solen, som genast dyker in under ett molnsjok som dyker upp från ingenstans!
* Frusna tar vi oss tillbaka till backen, och jag passar på att gå in i skiduthyrningen, där jag till min enorma förvåning får syn på Thomas från min reseledarkurs! Tack vare detta får jag låna hjälm gratis :D!
* Lite modigare nu när jag har hjälm, börjar jag sakta men säkert bli en liten smula bättre på det här med snowboard!
* Sista åket blir jag lite övermodig i en brant, isig och uppåkt backe och det resulterar i att jag faller och vrider om axeln.
* Utmattade och nöjda tar vi oss tillbaka till bilen och åker hem igen, där i alla fall för min del, en varm dusch, lagad mat och ett glas vin väntar!


All in all, en riktigt, riktigt bra dag med knasiga händelser, roliga vänner och fint väder, så man är nöjd med att ha spenderat all tid utomhus. Nu är jag trött och slagen, men det är så det ska vara efter en dag i backen!!

Imorgon är det mars. Vår på riktigt.

Kommentarer
Postat av: lisa

sv: spirello är kult! gillar dock inte att den kallas för twister nu... vad är det för fjantigt namn?

2009-03-01 @ 01:30:40
URL: http://radiovideo.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det är nog en av de allra bästa känslorna faktiskt. Så underbart. För det mesta sover vi bra hos Henke, men han kan inte riktigt sova bra hos mig. Vilket är lite tråkigt. Det blir varmt och det blir trångt och bökigt...Men, egentligen är det väl inget stort problem =) Kramar!

2009-03-01 @ 22:16:46
URL: http://strangershouse.blogg.se/
Postat av: Liv

Haha, vad roligt att du läser. (:

Jag snokar runt i din blogg ganska regelbundet jag också, ska du veta!



För övrigt var jag och åkte på Isaberg i helgen. (:

Det är sjukt hur bra träning det är att åka egentligen. Man märker det inte så mycket när man är i backen, men när man kommer hem... :P

2009-03-03 @ 13:33:15
URL: http://smurvel.blogg.se/
Postat av: Remina

Morsing! Ska du med upp till Hemsedal mellan 19-23 april? :) Pusspuss

2009-03-04 @ 09:32:27
URL: http://remini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0