Ignorance is bliss


Jaha ja, så har jag och Sara haft våran after-work. Och vet du vad? Jag hade fel. Sara vill inte ge dig en smäll. Hon vill skjuta dig. Rakt av. Hon är en fin vän Sara. Hon har all ilskan jag borde känna, medan jag fortfarande inte vet om jag borde skratta eller gråta åt vad du gjorde mot mig.

Tänk att jag, som alltid har sett mig själv som en förnuftig människa, var villig att kasta allt överbord för din skull. Jag sa att jag älskade dig och du svarade med att dumpa mig med ett sms. Det ligger faktiskt en viss komik över det hela, trots att jag har svårt för att skratta åt det. För att citera Bob Hund: "Du kan kalla mig för idiot. Det har jag ingenting emot, jag är en idiot."

Jag gråter fortfarande varje dag och drömmer om dig varje natt. Men det förändrar faktiskt inte att du är en skitstövel. Tänk att Fredrik skulle visa sig vara en bättre kille än du. Fredrik som du ändå tycktes förakta en aning. Säga vad man vill om Fredrik, men han har i alla fall alltid varit ärlig med sina intentioner och vad han tidigare har gjort. Han är en ärlig kille och jag tror nästan han älskar Sara.

Du var inte ärlig mot mig och du älskade mig inte. Ergo, Fredrik var en bättre kille än du. Där ser man. Jag vill inte gnälla allt för mycket på dig i dessa brev. Du sårade mig mer än någon annan, men å andra sidan gjorde du mig också lyckligare än någon annan. Jag hoppas jag kan bli lycklig igen. Faktum är att det är det enda jag tänker på. En lyckligare tid.

Typ förra året. Det är sant som de säger. Ignorance is bliss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0