1:a juni


Min tandjävel har ramlat av igen. Det var åtta år sedan sist. Och det var inget jag grät över!

Mamma är på gnällhumör. Hade egentligen tänkt borsta tänderna och gå och lägga mig för att tidigt ringa tandläkaren imorgon. Men jag är lite orolig för att bli påhoppad om jag lämnar rummet. Suck och pust. Om man ändå vore osynlig ibland. Undrar om man fortfarande skulle vara bränd över huden om man var osynlig? Och om tänder skulle ramla av?

Och skulle man inte ha någon känsel eller talförmåga kvar som osynlig? Annars vore det ju grymt att vara osynlig! Aldrig några komplex! Men ändå kan man umgås med folk. Eller inte, om man inte vill. Skulle nog bli jobbigt med människor som råkar gå in i en förstås. Och lite tråkigt att aldrig kunna kolla sig i spegeln och göra något roligt med frisyren eller så. Balansen skulle kanske också få sig en törn, när man inte vet var man sätter fötterna.

Hm. Nej. Jag får nog ta det onda med det goda och fortsätta vara synlig. Och borsta det som är kvar av mina tänder. Aj.

Kommentarer
Postat av: Remina

Varför har din tand ramlat av?

2009-06-02 @ 10:27:08
Postat av: Morsing

För att den är KASS! Jag bet i en bit bröd som var lite hårt och vips, hej då!

2009-06-02 @ 13:25:52
URL: http://tana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0