12:e maj


Ah, äntligen lite sol och värme igen!!
Vilket jag firade med att ligga ute på balkongen hela dagen och läsa.

På morgonen bad mamma mig (med en sorgesam suck) att plocka upp mina kläder från golvet. Hon sa att jag är för gammal för att fortfarande bara slänga dem på golvet och låta dem ligga. Hon ber mig om detta varje vecka.
Men är det verkligen så att jag är för gammal, eller är jag bara en sjukt slarvig person som alltid kommer slänga mina kläder på golvet, oavsett hur gammal jag blir? Jag har hittills gjort det i tjugo år.
Att slänga mina kläder på golvet är inte ett medvetet val. De bara hamnar där. Jag vet inte hur det går till. Att de blir kvar är för att när något väl hamnat på golvet, så blir det plötsligt osynligt.
Inte för att jag går runt och trampar på dem eller så. Jag tänker bara inte på dem. Och när mamma säger till mig med den där tonen blir jag automatiskt alltid irriterad.

Nu fyller hon dock år på fredag. Förr hade det varit en grymt bra present, att jag städar mitt rum. Nu förväntas jag både köpa en riktig present OCH städa mitt rum. Suck, vilka krav...

Kommentarer
Postat av: Miiqa

Jag har också sånna tendenser! Fast jag hävdar att kläderna slänger sig själva på golvet, eftersom de saknar dammråttorna eller nåt. Helt omöjligt att få upp dem. På ett sätt är det skönt att ha flyttat till eget, då får man ju bestämma själv :D

2009-05-12 @ 19:40:22
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Dixi

Svar: Visst kanske det låter rasistiskt men jag är själv halvarab och jag har aldrig varit med om att någon svensk har gjort så mot mig. Tack så mycket ;*

2009-05-12 @ 20:05:11
URL: http://barbiedramaqueen.blogg.se/
Postat av: Miiqa

sv: Ingen vet ju vem/vad Gud är, men skulle jag gissa så skulle jag gissa på att han inte är någon konkret, fast varelse, utan någonting som finns bland oss. Så vi verkar vara inne på samma spår :D

2009-05-12 @ 20:46:23
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Jag är van vid Egoina, inget chockar mig! :D

2009-05-12 @ 20:50:22
Postat av: Remina

Hahaha! "Dom bara hamnar där!" Den var skön ;D Jag har en känsla av att du kommer alltid slänga dina kläder på golvet... Men jag vet inte, gör man det till en rutin att städa upp kläder från golvet varje dag så vänjer man ju sig vid det iåförsig! :P Jaja. Nog snackat om det.

Jag diggar din blogg! Fortsätt :D

2009-05-12 @ 23:20:12
Postat av: Jess

Jag känner igen mig i det där! Jag slänger också mina kläder på golvet, för vart ska man annars lägga dem? Man kan ju inte lägga in dem i garderoben om de är använda så då hamnar de automatiskt på golvet, hos mig iaf.

2009-05-13 @ 19:14:43
URL: http://yiskha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0