God Morgon!

Och så vaknar man upp, till slut lite utsövd!

Vet ni, att börja sin morgon med att äta en god frukost och läsa tidningen medan man dricker sitt te, kan låta som en mysig idé i grunden. Men usch vad jag blir beklämd när jag läser nyheterna!

Man läser bara om den ena idioten efter den andra. Dessutom läste jag en liten notis som faktiskt gjorde mig riktigt upprörd. En 69-årig man som äger en liten minigolfbana. Och så har det varit ett gäng snorungar där som vid upprepade tillfällen har cyklat runt på hans banor och förstört och varit odrägliga. Och en av dem hade kommit fram till honom och kallat honom "gubbjävel", varpå ungen hade fått en örfil.

Nu är 69-åringen åtalad för misshandel och det är rättegång och sådant. Nej, man ska kanske inte slå barn, men varför har folk slutat uppfostra sina ungar?! Ååh, jag blir så arg! Hela grejen skriker ju till dessa barn: "bete er hur ni vill, om någon säger ifrån så kan ni anmäla honom."

Men, jag ska släppa detta nu. I övrigt har det verkligen varit en god morgon. Imorgon åker jag till Malmö på utbildning, sen är jag där en vecka eller lite mer för att jobba. Och därefter sätter jag igång med mitt receptionist-jobb.

Norge-redogörelsen kommer i eftermiddag när jag har ordnat med lite saker som behöver fixas till imorgon. På återseende!

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Vad bra jag har dig på blog-lovin så är jag säker på att få med mig Norge-resan! :D

Sv: Jag tror inte jag skall ha hund igen. Det är rätt jobbigt att vara beroende av en när man lever själv. Njuter nu av friheten att inte behöva stressa hem etc, även om jag saknar min Madde! :)

2009-09-08 @ 15:29:52
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Det där är helt sjukt. Man måste ju få försvara sig och sina saker. Borde inte ungarna bli åtalade för skadegörelse samtidigt?

2009-09-08 @ 16:56:52
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0