Med en god bok är man aldrig ensam

Det var mycket trevligt på jobbet idag, jag tror verkligen jag kommer trivas när jag väl börjar!

Jag ser fram emot jobbet nästa vecka också, och jag får dessutom hämta upp bilen i Göteborg och köra den ner till Lund. Underbart! Har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska åka tisdag kväll eller onsdag morgon, men det verkar egentligen ganska vettigt att åka tisdag kväll så jag får mer jobb gjort på onsdagen!

Det känns bra att se fram emot att jobba i alla fall, det har ju verkligen inte varit alla gånger man gjort det! Och jag ser fram emot Stockholmsresan imorgon också. Massor med roliga saker som händer nu ett bra tag framöver, så hur kan man vara annat än på gott humör?

Fredagkväll är det dessutom, vilket rättfärdigar en tripp till affären för att frossa i naturgodis och sedan klämma in både From Dusk til Dawn och Natural Born Killers ikväll! Och jag kom iväg till stan. Fick fyra böcker för mitt presentkort på 200 :- på Åhléns! Behövde bara betala 17 :- själv, och alla böckerna verkar jättebra så jag är jättenöjd!!

Förteckning:

Karin Alvtegen - Skam 
Danny Wattin - Stockholmssägner
Anna Gavalda - Jag älskade honom
Peter Englund - Stridens skönhet och sorg

Det finns många människor som aldrig läser böcker. Vad tråkigt för dem att aldrig få fångas av andras och sin egen fantasi!

God kväll!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Om du inte redan läst "Tillsammans är man mindre ensam" av Anna Gavalda, så gör dtet om du gillar hennes böcker, den är jättebra!

2009-09-12 @ 00:40:08
URL: http://strangershouse.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag tkr verkligen synd om dem människorna. Böcker är något av det underbaraste som finns. =)

2009-09-12 @ 23:03:47
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0