På tal om besatthet...

Är det inte lite typiskt?

Man ser den här jackan, börjar fundera på hur man skulle se ut i den, vad man skulle ha för kläder till den, när man skulle använda den... Ja, det är nästan som att man har skaffat en hel fantasi om sig själv i den här jackan.
Och så gör man sig lite snygg, går ner på stan, in i butiken, och där hänger den! Men, den finns inte i rätt storlek! Man bläddrar och bläddrar bland plaggen men istället för att gå ner i storlek går de upp.

Så man frågar någon som jobbar där. "Finns det fler storlekar någon annanstans?" "Nej, det som hänger framme är det vi har." Det var ju typiskt. Men det finns ju fem H&M affärer i Göteborg, så det är väl ingen panik.
Sedan börjar man besöka dessa fem en efter en. Men ingenstans finns den i rätt storlek.

Man bestämmer sig för att prova den i en storlek som är bara liiite för stor. Nej, det fungerar inte, men HJÄLP vad fin den är! Plötsligt går det från en önskning och en fantasi, till något man bara MÅSTE ha.
Kan de ringa någonstans och veta om rätt storlek finns?

Butiken ringer till centrallagret. Nope, där är det helt slut på alla jackor i just den storleken. Hur troligt är det?? Om tidigast två veckor går den att få tag på. Störigt? MYCKET! Jag som verkligen behövde en ny jacka!!!!! Jag har inte köpt en jacka på tre år. Nåväl. Jag får väl vänta dessa irriterande två veckor då, för jag SKA ha den.

Men jag köpte en snygg mössa i alla fall! Och jag avskyr mössor i vanliga fall, men denna tyckte jag om och det var dessutom extrapris på den! VICTORY!

Nej, nu räcker det med modebloggandet. Det är inte min grej.


Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Om jag ser något jag vill ha som jag inte skall ha och som kostar lite för mycket, då går jag hem och om det sitter på näthinnan dagen efter också så går jag tillbaks.. Sen kan det vara att när man provar så var det inte okej ändå, eller som du säger, finns inte i rätt storlek.. Tråkigt!

2009-09-30 @ 16:42:59
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Sandra

Visa bild! =) Jag hittade en skitsnygg jacka på en skyltdocka, men jag såg ut som en gestapo i den typ! Hemska tanke! Kramar

2009-09-30 @ 16:47:10
URL: http://strangershouse.blogg.se/
Postat av: Sandra

Läste just din kommentar i min blogg...

Alldeles för många är det iallafall. Jag fick reda på det om Jonas och Lina i söndagskväll... Jag blev jätteledsen och förvånad, det trodde jag verkligen inte. Speciellt inte när vi åt middag med dem kvällen innan och allt verkade hur bra som helst :( Vi två har det faktiskt riktigt bra nu ändå, med tanke på omständigheterna.

Jag försöker också trivas med hösten, men det går inte alltid så bra ;P Har rätt mycket för tillfället, med allt. Försöker bara att inte stressa, då blir allt så mycket värre.

Kramar!

2009-09-30 @ 16:53:35
URL: http://strangershouse.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jisses kommentars-race!

Borde läst inlägget nedanför innan jag bad om bild! Den var iallafall jättesnygg! Hoppas att du hittar den igen :) Provat på nätet annars?

2009-09-30 @ 16:56:14
URL: http://strangershouse.blogg.se/
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Det är verkligen ett intressant fenomen. Men köper man jackor så sällan, så tycker jag ändå att det är sunt. Då vet du ju vad du vill ha och du kommer säkert att vilja använda den länge.



sv: Ja, visst är det så konstigt att fru Anka diskuteras så flitigt om alla nu avskyr henne så mycket.. Jag brukar undvika att diskutera fenomen som jag inte stödjer, för att inte ge dem uppmärksamhet.

2009-09-30 @ 17:36:08
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Anonym

känner igen mig.. hatar den här känslan

2009-09-30 @ 21:44:32
URL: http://diamanterochskrot.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jo tack, den känslan känner man igen... Och det SUGER big time.

2009-10-01 @ 15:12:38
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0