Plötsligt föll polletten ner

Då så, söndag kväll. Snart ska det ätas äppelpaj och därefter ska jag nog förbereda mig för läggning. Jag önskar jag hade kunnat somna tidigt så jag var pigg för imorgon. Dessvärre sov jag elva timmar inatt, så det kommer antagligen inte att hända. Jag ska i alla fall lägga mig och läsa. 
Har nu läst ut Karin Alvtegens: Skam, den hittills minst deprimerande av hennes böcker. Den var riktigt fin faktiskt och det var inte utan att man till och med fick en liten "feel good"-känsla på slutet. Mycket ovanligt i hennes böcker. 
Men nu ska jag börja med Stridens skönhet och sorg av Peter Englund. Ska bli spännande att se hur den är!
Förresten, de jag bor hos här i Lund, har två barn som är ungefär jämnåriga med mina storebröder. Martin är ett år äldre än Kristoffer som är äldst, och Helena är ett år yngre än Johan, min andra storebror. När vi var mindre bodde vi alla i närheten av varandra och brukade leka tillsammans. 
Så häromdagen berättade Helena om att när hon var liten brukade hon alltid skvallra för deras mamma när Martin och Kristoffer gjorde dumma saker. Så till slut ville de inte att hon skulle vara med längre. För att demonstrera sa Kristoffer: "Titta Helena, såhär gör man när man inte skvallrar." och sedan satte han sig på Johans huvud och fes. 
När jag hörde detta föll ännu en pusselbit på plats, om varför Johan och Kristoffers relation alltid har varit lite ansträngd...

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

HAHAHA! Det låter som du trivs där du är också!! :D

Jag skall också nanna tidigt. Sov gott! :D

2009-09-20 @ 20:42:09
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0