Varför krångla till det?

Morgon, och solen skiner!

Dagens lilla irritationsmoment dock: SJ!!!!
Jag beställde en biljett, för tro det eller ej, jag ska upp till Stockholm IGEN! Som jag sa: resor kors och tvärs, det är knappt att jag hänger med själv. Men jag tycker väldigt mycket om att resa, så inte för det. Det är väl mest plånboken som tar stryk!

Hursomhelst, jag beställde min biljett, skulle betala med kortet. Så har de installerat någon ny grej så man kan göra sitt kort lite säkrare genom något lösenord och så måste man prata med sin bank och antagligen skriva in massa information och annat tjafs. Så jag tänkte: "nej det orkar jag inte". Nähej, då får jag inte ens betala!!

Så jag väljer att betala med internetbank istället. Då kan det inte bara gå genom mitt konto, utan då måste jag sätta in från mitt konto, till ett annat konto, som sköter inbetalningen till SJ:s konto. Och tror ni då inte att det krånglar OCKSÅ?! "Your payment is not valid". Så kollar jag mitt bankkonto, och då har de ändå dragit pengar från mitt konto!

Ser i alla fall ut som att betalningen faktiskt har kommit in, men har inte fått min bekräftelsekod från SJ. HUR KRÅNGLIGT KAN DET BLI?!?!?!?! Varför vill de inte att folk ska resa med dem?!

Nåväl. Jag får gå till stationen och prata med dem. Sen till gymmet, sen till hårmodell-grejen, sen skulle jag eventuellt ut med Bullen. Så det blir nog en fin dag ändå:)!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Bra med säkerhet förstås men löjligt om det ska såååå svårt!! Man e ju trots allt kund!!

2009-09-10 @ 12:49:18
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Detta får mig att tänka på vissa bloggar också, man måste fylla i sin email-adress också, sen trycker man på "skicka", "skicka" igen och sen måste man bekräfta med ett lösenord, sen trycka två gånger igen. Är inte bloggen VÄLDIGT läsvärd så kommenterar inte jag två gånger i DEN bloggen..

2009-09-10 @ 15:32:13
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Sv: Gillade din kommentar jättemycket om detta med pjoskande! Jag vill visa Egoina den. Inte så mycket för att hon behöver, jag tycker hon hanterar situationen rätt bra, men som en bekräftelse på att det är så man skall göra. Vet att du slet länge och mådde väldigt dåligt. Väldigt glad att du har det bättre!! :)

2009-09-10 @ 15:49:34
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Jag håller också på och trasslar med den j-la sjhemsidan. Fy faaaaaan, säger jag bara..

2009-09-10 @ 20:19:06
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Amanda

Haha, kanske några SJ-gubbar som strejkar där borta? Krånglar till det för allt och alla så dem förlorar kunder? Jaja, hoppas allt löser sig med biljetten i alla fall.



SV: Jodå, fint väder var det och det blev riktigt kul nästan! ;)

2009-09-10 @ 21:44:57
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0