Min stora trut

Ibland, bara ibland, önskar jag att jag kunde lära mig vara tyst någon gång!

Jag har en vän, eller kanske egentligen en bekant. Vi har känt varann i fyra år, lika länge som jag känt de övriga pojkarna i mitt kompisgäng. Men under dessa fyra år har vi faktiskt knappt pratat med varandra.
Han är den typen som på något vis är med, men nästan aldrig säger något till någon och knappt märks.

Så igår kväll skulle vi se på film ett litet gäng. Och jag får ett sms från denna vän: "Är det filmkväll ikväll?" "Japp!". Naturligtvis är han välkommen, som sagt märks han ju knappt. Men jag kan inte hjälpa att förundras över hur han visste att det var filmkväll, eftersom jag helt glömt bort honom, liksom de andra.

Så vi sitter ett litet gäng och diskuterar det faktum att man faktiskt knappt märker att han existerar och jag säger att jag förstår inte hur han ens får reda på när det händer något.
Jag menade det inte alls på något dumt vis, men det kunde säkert låta så.

Någon/några minuter efter jag yttrat den meningen kommer sagda vän smygande utifrån hallen. Han hade kommit in utan att någon hört något och ingen visste hur längesedan det var. Inte heller vet jag om han faktiskt hörde något av vad vi sa, men om han gjorde det lär det inte ha varit roligt att höra.

Oavsett vilket känner jag mig dum som ens sa något. Ibland är det verkligen bättre att vara tyst.



Lördag

Frukost: Gröt
Lunch: Yoghurt med müsli, hårt bröd, päron
Middag: Blodpudding, morötter
Träning: Vila. Promenad till och från gymmet får duga.

Jag bröt mitt eget alkoholförbud igår, men bara med ett par glas vin. Godiset höll jag mig till som jag skulle, vilket ändå ger mig lite bättre samvete ifråga om mitt strikta schema!

Kommentarer
Postat av: Em

Jag tycker du skall vara modig och ringa han. Fråga hur mycket han hörde, säg att du upplever att han inte säger så mycket och fråga om det är så han själv gillar det eller om det är något du/ni kan göra så att han tar mer plats. Visa intresse för han samtidigt som du repeterar vad du sa i går. På så sätt tror jag han vill bli glad istället för att han kanske känner sig sårad nu. Men det kräver mod..

2010-03-20 @ 17:45:14
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: alex

Älska att du skriver vad du äter och vad du ska träna ! :D

2010-03-20 @ 18:08:13
URL: http://stockholmshetaste.blogg.se/
Postat av: Gun

Det är klart det känns fånigt att råka säga nåt sånt när han kanske hörde, men han känner kanske att du är hans kompis ändå.

2010-03-21 @ 00:29:48
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: sara - Glitterögon

Ibland hoppar det små grodor ur våra munnar utan att vi menar något ont med orden. Vi bara funderar. Och så låter allt väldigt fel.

2010-03-21 @ 10:51:22
URL: http://glitterogon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0