Tentadags

Nu har jag läst all biologi jag mäktar med. Härifrån får det bära eller brista.

Enya har troget hållt mig sällskap med sina lugnande melodier. Kanske är det ett bra medel mot stress?
Mest har jag alltid musik på när jag pluggar för att jag läst att det hindrar den vänstra hjärnhalvan (den kreativa) från att störa den högra (den man lär in med) när man läser. Men så är det ju mysigt också.

Funderar på att vara hurtig och ta en springtur imorgon morgon. Träning får väl igång hjärnan - eller?

Förresten är det oerhört irriterande med all reklam för godis som det är på TV! Men jag har varit duktig och inte köpt hem något sådant.
Är det någon som har ett bra tips för vad man bör göra när sötsuget tränger sig på?

Kommentarer
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Träning är bra för hjärnan :) Man blir mycket piggare och koncentrerad :)



Sv: Ja, den studien stämmer, för generellt är hundägare piggare och friskare än övriga - och på många äldreboenden och liknande finns hundar som hälsar på och gosar med folket. Något som gett en väldigt bra effekt! :)



Men man kan bli ganska trött på de små liven också :P

2010-09-28 @ 05:22:52
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Svorskan

Lite saltgurka kan hjälpa, men det ÄR socker i det med.

Sv: Jag tycker åtminstone att du själv skall titta på boken och läsa vad som står på baksidan. Den har inte samma stuk som annat, det är inte skrämselspropaganda som sånt brukar vara.

2010-09-28 @ 06:56:53
URL: http://svorskan.se
Postat av: ansepanse

jag är diabetiker och har för länge sedan tappat sötsuget

kramar

2010-09-28 @ 16:52:20
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0