(x+1)(x^2+2x) - (x^2+2x) = 0

Solen skiner över Sollentuna, tvätten är i maskinen och efter en dusch luktar toaletten endast svagt av avlopp.

Men det finns smogg i mjölken. Den heter matematik.
Vad gäller matematiken nämnde min kära mattelärare för mig idag, efter ett seminarie där vi skulle göra  sex uppgifter som sedermera skulle lämnas in, att om jag verkligen var såhär dålig på matte borde jag vara bekymrad.
Tja, inte med just de orden kanske ska tilläggas, men undermeningen fanns där.

Detta var framförallt roligt att höra efter att jag kämpat med dessa talen och ändå var ganska nöjd med att jag hade 50 % rätt. Och endast ett av de tre talen jag inte kunde, hade jag räknat helt åt skogen på.
Det var också roligt efter att jag spenderat timmar och åter timmar med övriga mattetal, där ca hälften av talen blir fel och jag inte förstår vad jag gör för fel.
Och med tanke på att jag faktiskt bad redan förra veckan om extralärarens hjälp för att jag hade fel på så mycket, men hon inte hade tid med att hjälpa mig med allt det, så gör det mig nästan lite irriterad.

Som tur är har jag två ess i rockärmen. Det ena är att jag redan fått G på den här kursen en gång innan, varför jag inte kan få underkänt. (Fascinerande ändå hur jag glömt precis allt).
Det andra är att det visst finns människor utanför skolan som kan hjälpa mig.

I think I'll be just fine.

Kommentarer
Postat av: Svorskan

Det är så olika hur lärare lär ut, kanske någon du (redan verkar) känna förklarar på ett bättre sätt. Skönt i varje fall att du sitter säkert. ;)

2010-09-22 @ 15:00:38
URL: http://svorskan.se
Postat av: ansepanse

vilken tur att du redan är godkänd då :)

Sv: vattenlåset i brunnen är ju för att samla upp skräp så att det inte ska fastna längre in i rören och orsaka stopp där

kramar

2010-09-22 @ 15:39:14
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Även här skiner solen, och tvättmaskinen arbetar för fullt...



Matte är dock inget som jag är någon fena på, och låter helst bli att tänka på det :P



Sv: Det är sambons lilla valp hon köpte i våras. Tanken är att hon en dag ska ta valpar på denna ljuvliga lilla varelse :)

2010-09-22 @ 16:48:15
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Sv: Fibergi känner jag igen, även om jag inte kan placera doften. Jag hade praktik i ett stall i malmö för många år sen, och hade bland annat hand om utfodringen av hästar :)

2010-09-22 @ 16:50:28
URL: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0