Sjukt lost in space

Um, ganska omvälvande. Fick sms från mamma igår kväll vid tio-tiden. "Hej nosen! Är allt bra? Har du hört att du ska bli faster?"
Nej, det hade jag inte hört då min kära bror inte direkt är typen som ringer upp folk och berättar någonting.

Planerat från han och flickvännens sida kan man ju misstänka, resten av familjen fick sig dock en smärre chock. Men, nu är det som det är. Känns ganska ofattbart med tanke på att min bror ungefär är lika vuxen som en 15-åring. Men för all del, han är 26 år.

Var och en bestämmer ju över sitt eget liv! Själv tänker jag antingen ha kommit en bit in på min utbildning eller vara färdigutbildad. Skulle gärna ha fast jobb, hinna resa runt och haft hund i några år innan det blir aktuellt.

Men när jag nu helt enkelt får komma över det faktum att jag inte är särskilt förtjust i barn, har jag bestämt mig för att bli en grymt cool faster. Stackars barn lär ju behöva någon som lär den att leva livet också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0