Resetips nr. 1

Jaha, då sitter jag nere i Göteborg igen och flyget lyfter mot USA förhoppningsvis i denna veckan...

Det har varit minst sagt trassligt med visumet. Universitetet började fixa med allt som skulle ordnas med, i slutet av april. Jag var inte särskilt orolig då, men ju längre tiden gick och jag fortfarande inte fick några papper från universitetet, desto mer nervös blev jag.
Slutligen, ca fem veckor senare, fick jag pappren som jag väntat på från USA, för att kunna fylla i resten av ansökan på ambassade och boka intervjutid... Det fanns inte en enda intervjutid innan den 2:a juli, mer än en månad senare! 

Så mitt första tips för den som ska söka visum till USA. Börja MINST tre månader innan du ska åka. 

Nu försöker vi istället fixa så att jag och Maria ska vara volontärer och alltså inte vara anställda på företaget över huvudtaget. Och att jag får mitt stipendium som ett pris, istället för lön för en arbetsinsats. Om detta kan lösas så kan jag åka på ett ESTA-visum istället. 

Usch vad allt känns nervöst... Att det inte bara kunde löst sig utan allt detta trassel! Story of my life.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0