En intressantare måndag!

Det ska nämnas att ibland, när man ska läsa 300 sidor om metoder för att analysera och behandla DNA, eller ytterligare 300 sidor om nematoden C. elegans alla fantastiska tillämpningsområden, eller för all del när man har 12 timmar föreläsning följt av sex timmar laboration om hur man söker gen-information på internet, då kan jag verkligen börja undra vad fan jag har gett mig in på.

Men dagar som idag pustar jag ut, då jag efter föreläsningar från nio till fyra kommer från skolan, yr av nyfikenhet efter allt intressant vi har fått lära oss idag. Då känns det verkligen som att oavsett vad som händer i framtiden, slösar jag inte bara med min tid.

Och "for the record" måste jag uttrycka att jag tycker att inducera mutationer som leder till "multi-vulva" syndrom hos C. elegans, är sjukt taskigt...! Som att inte en vulva är jobbigt nog!

Och för den som inte vet vad "multi-vulva" innebär... googla det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0