14:e januari - En dag för mirakel!


Det har i sanning skett ett mirakel!

Mor har till slut, efter ungefär ett halvår, lyckats införskaffa internet! Det är knappt att man vågar tro det!
Och mammas tv har varit kaputt i ungefär en vecka eller så och idag lyckades jag helt plötsligt få de att fungera igen :O! Det är ett otroligt breakthrough, mor har numera både internet och tv! Wiho!
Internetet var ganska kast dock, det är trådlöst från Glocalnet... Och det fungerade knappt, det loggade ur mig från msn hela tiden och gick knappt att komma in på en sida... Irriterat tryckte jag på "tillgängliga nätverk" och upptäckte plötsligt ett annat... Så jag prövade att trycka på det och plötsligt fungerade allt och betyyyyydligt snabbare än det gjort tidigare! Så jag är nöjd.

I skolan idag delade vi ut rollerna till musikalen också. Det var också ett smärre mirakel, för vi har verkligen bekymrat oss lite för den här dagen och tänkt att det skulle bli så oerhört dramatiskt och att folk skulle bli sura eller besvikna, men alla tog det med ro även om man ändå kunde se på vissa att de kanske blev lite besvikna.
Sen läste vi igenom manus som våra roller och det var också riktigt roligt att få höra allas tolkning på sina roller :D.
Sen skulle vi diskutera vart vi ville åka på klassresa och det var betydligt svårare att bestämma... Frågan är hur vi någonsin ska kunna enas :P. Får hoppas det hela löser sig utan hard feelings och att alla ändå känner att de vill åka med. Sen är det svårt att få ihop ibland också med att folk är bortresta vid olika tidpunkter och så vidare, svårt att hitta en vecka som passar alla...

Jaja, har varit en trevlig dag idag i alla fall :). Nu skall jag skriva lite skolarbete och äta mat och senare ikväll är det våde CSI NY och Scrubs, så det blir fullt upp hela kvällen :P. Och så har jag sovmorgon imorgon till klockan elva... aaah, definitionen på lycka :P.

Just det, yogan igår var riktigt trevlig, hade inte varit där på länge och det känns i armarna idag kan jag lova!!!!
Hade inte ordinarie läraren igår dock, det var lite synd, men hon är förhoppningsvis tillbaka nästa vecka :D.

image17

Haha, hittade den här gamla bilden på lall! Jag minns verkligen hur vi var då :P, "rebeller" och övertygade om att vi skulle bli kända och trodde att livet alltid skulle vara som när man var femton :P.
Otroligt att det inte är mer än tre år sedan! Känns som det gått en hel livstid sen dess!


That's all folks!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0