24:e mars - Allt som göms i snö...


Jaha, nu snöar det igen. Liksom det gjort i flera dagar.

Det är ju helt otroligt, med tanke på att det inte kom i närheten av sånt här väder under julen, då man verkligen hade uppskattat det! Just precis NU, uppskattar jag det inte så värst, trots att det är vackert.

I lördags hade Johan 18-årsfest, det var trevligt :D. Den uppblåsbara Barbaran vi köpt åt honom blev en erkänd partygäst och var väl med lite överallt i huset, i vardagsrummet satt folk och spelade gitarr och piano och sjöng, i sann estetfest-anda (trots att vi inte var så många esteter där) och köket blev mer diskussions och påfyllningscenter.
Själv hamnade jag i ett hörn av köket och debatterade politik med Johnson, båda hade nog druckit lite för mycket för att egentligen få något seriöst ur det, framförallt eftersom jag inte egentligen vet något om politik. Men vi lyckades hålla diskussionen levande i åtminstone 40-50 minuter tror jag. 

Igår var det snöstorm igen såklart. Jag, Mathilda, Bullen, Daniel och Sezer gick på café Villekulla och mös på dagens fika som var te och kaka för fyrtio kronor. Sezer tyckte det var billigt, ett påstående jag inte vet om jag kan instämma i, men mysigt var det i alla fall :). På kvällen såg jag, Mathilda, Totte, Jeppe och Johan på Freddie Got Fingered (HELT sjuk film) hemma hos Totte och sen skjutsade Jeppe hem mig och Mathilda genom Göteborgs snöhala gator och det var också trevligt, men det blev sent! Halv fyra kom jag hem :P.

För övrigt eldade mor i kaminen hemma på Vasa i söndags vilket inte blev helt lyckat, då ingen eldat där på flera år och det resulterade i att det kom ut rök i hela lägenheten (det luktar fortfarande), mors lugg blev uppeldad och oroliga grannar samlades utanför dörren och undrade om de skulle ringa brandkåren. Nåja, ett misstag vi inte gör om snart igen tror jag.

Idag såg jag och Sezer på film hemma hos mor och sen spelade han lite gitarr för mig, jättevackert plockspel :D. Upptäckte även att vi båda gillar Keane och Colplay, det var kul! Så nu sitter jag och lyssnar på lite Keane och minns när jag först köpte skivan och vart jag befann mig i livet då. Det går inte att inte älska Keane <3! 

image58

Snart får det ta och töa också så vi får någon vår någon gång!  

"I can't stop now, I've got troubles of my own..."

Kommentarer
Postat av: Remina

Hahaha! JA, eller hur. Härlig humor är det där.
Oh, låter som en trevlig helg! Du har nog något att berätta för mig snart... Hehe. PUZZ

2008-03-25 @ 01:35:49
URL: http://remi.blogg.se
Postat av: lisa

åh, keane.
jag minns också när jag köpte deras första skiva... och när jag var på deras konsert i sthlm med henrietta. det var tider det!

2008-03-26 @ 11:00:16
URL: http://radiovideo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0