Utbildning

Har ägnat gårdagen och morgonen åt att forska lite på olika utbildningar.

Egentligen vet jag bara en sak: Jag vill läsa i Uppsala eller Lund. De "riktiga" studentstäderna. Och förr var det Lund som lockade mig allra mest. Men nu vet jag inte riktigt längre. Det är faktiskt snäppet lättare att komma in i Uppsala. Och mamma och pappa läste i Uppsala. Träffades till och med där. Deras uppsala-historier är riktigt underhållande.
Två saker till:
1. Jag gillar närheten till Stockholm mer än närheten till Malmö.
2. Jag har fått intrycket av att Uppsala är mindre pretantiöst än Lund 


Väldigt länge nu har jag också varit inne på en medicinutbildning. Det är sant att jag har ett genuint intresse av hur människan fungerar. Och jag vet inte riktigt vad jag skulle läsa om inte något sådant. Det svåra är ju att det bara är biologin jag är intresserad av, inte någon av de andra naturämnena.

Visst gillar jag matte, bara jag förstår vad det handlar om. Men fysik och kemi har alltid känts som "skjut mig, skjut mig nu." Mer fysiken än kemin ska dock erkännas. Hur kan fysik vara ett nödvändigt ämne? Det är ju så otroligt onödigt. Beräkna gravitation? När ska jag NÅGONSIN ha användning för det?

Men jag har blivit så sugen på att börja snart.

Jag är trött på den här mellanperioden, då man bara går och väntar på allt som ska hända. Jag vill sätta igång.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hoppas verkligen du hittar en utbildning som passar dig. =) Medicin låter himla intressant, och det finns ju många alternativ. Något måste ju kunna passa dig.

2009-11-11 @ 12:10:49
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/
Postat av: Gun

Jag bor i Uppsala! Jag vet inget om Lund, men fördelen med Uppsala är ju närheten till Stockholm. Och så finns det otroligt mycket kul för studenter här. Men det kanske är samma sak i Lund.

2009-11-11 @ 20:13:36
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: ansepanse

hoppas du kommer igång snart

jag tycker det verkar som att du lutar mest åt Uppsala ändå

2009-11-12 @ 10:23:12
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0