En gråmulen dag i Oktober

Måndag. Och inte världens bästa sådan.

I lördags berättade jag för Stefan att jag ska åka iväg med Langley. Och vara borta fem månader. Man kan säga att han tog det ganska hårt. Och jag insåg hur jobbigt det faktiskt skulle bli att åka ifrån honom. Och jag känner mig som världens hemskaste människa som har sårat honom.

Lördag kväll blev ganska tung och deprimerande kan man säga. Söndag skulle jag ha åkt hem, men alla biljetter var slut, så det blev att åka nu måndag morgon istället. Tur att man jobbar kväll. Och det kändes skönt att få i alla fall en extra dag med honom.

Att skiljas åt på stationen var jobbigt. Jag vill tillbringa så mycket tid jag kan med honom innan jag åker iväg, men jag vet inte om han känner detsamma. Jag känner att det måste bli han som får bestämma det. Det känns dock onödigt att skiljas åt och vara olyckliga redan nu, när man kan skjuta på det lite till.

Jag avskyr när ordspråken talar sant. "Man vet inte vad man har förrän man håller på att förlora det". och det sägs ju att det är lättare att åka bort, än att bli lämnad kvar. Men att lämna någon bakom sig är rätt tungt det med.

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

När man är den som lämnar (nu tänker jag på att man gör slut) så tycker jag att det är långdraget på ett annat sätt. Man känner dåligt samvete (även om man inte borde), man känner sig som en dålig människa och man känner sig elak. Så har i varje fall jag känt mig..



Sen är det aldrig roligt att vara den som sitter kvar, men det är en sorg som det är mycket lättare att få stöd för hos omgivningen.



Jag tror nog det är svårare att bli lämnad, men jag gick igång på att säga lite om motsatsen... :D

2009-10-26 @ 16:25:07
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Sandra

Minst lika jobbigt som att vara kvar ibland...

2009-10-26 @ 18:21:34
URL: http://strangershouse.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Usch vad jobbigt... Hoppas ni kan få det att fungera ändå! :) det tror jag! Jag har vart med om exakt samma sak fast tvärtom, jag var den som var hemma och väntade. Men det blev ganska mysigt om man gör det på ett bra sätt ju! Litar på varann, mejlar och håller kontakten :) Fast du vet ju hur det kan gå annars också såklart...



Hursomhelst! Det ser ut som att det blir middag den 14e :) vet inte alls hur många andra som kan, men jag vill ha det då och du är jättebjuden! <3 :D sen efter det ska vi ut och dansa hela natten hade jag också tänkt.

Puss&kram!!

2009-10-26 @ 22:16:59
URL: http://eightnine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0