Allt blir roligare när man egentligen ska läsa fysik

Som tur var kraschade inget plan på vägen till eller från London!

Nu befinner jag mig åter i hemmets trygga vrå och gör allt för att undkomma mitt eget läsande till tentan imorgon. Vilket förstås inte alls är bra. Istället för att läsa får jag för mig att jag måste blogga, facebooka, diska, städa, tvätta ansiktet, klä på mig, borsta tänderna...

Tja, vissa av dem är kanske inte helt fel.

Fick i alla fall med mig väldigt mycket fint från London. Hade kanske visat bilder på lite grejer om jag inte vore alldeles för lat för att leta upp kameran. Jag menar tidspressad förstås!

Slutklämmen är i alla fall, jag lever! Och fysik är tråkigt.

Och till Ansepanse:
På Chanukkah fick jag lyssna på lite hebreiska böner över levande ljus, fick höra historien om varför man firar Chanukkah (det är för att en olja som alltid måste brinna nästan slocknade när romarna trashade ett heligt tempel, men medan man var ute och letade efter ny olja så lyckades oljan räcka i hela åtta dagar, fast att den bara skulle ha räckt mycket kortare, och därför firar man Chanukkah i åtta dagar) och sedan åt vi middag och delade ut presenter.
Så lite som julafton, men utan Kalle Anka.


Kommentarer
Postat av: Svorskan

Så typisk att hitta på allt annat än det man måste. Det som brukar fungera för mig då är att bestämma att NU kan kan göra vad jag vill i exakt en timme och när det timmen har gått skall jag göra det jag INTE vill i en timme. Då får jag disciplin samtidigt som jag kan göra lite annat också.

Sv: Du borde klaga till tele2! :D

2010-12-12 @ 14:35:33
URL: http://svorskan.se
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Det är märkligt hur lätt man får andra saker att göra när viktiga saker dyker upp :P



Sv: Hundarna gillar vibrationsplattan - och just den ska hjälpa mig genomföra mina planer :)

2010-12-12 @ 16:21:11
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Daniel

hem sköna hem, välkommen tillbaka!!!

2010-12-12 @ 17:40:21
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: ansepanse

tack för att du berättade om chanukkah, intressant

hoppas det går bra för dig imorgon på tentan

kramar

2010-12-12 @ 22:36:43
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Ellis

Vad kul med London!! älskar london!



Har också tenta. dock på fredag JAG SÄGER varje dag "imorgon skall jag plugga".. jo tjena..



sv: jo du har rätt man skall aldrig träffa sina idolder... man får en sann bild av dem och de är nog inte den bild man fantiserat om..

2010-12-12 @ 23:28:50
URL: http://ellisu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0