Gott Nytt År!

Och så var det dagen med stort D. Nyår.

För ett år sedan bodde jag i franska alperna. Jag jobbade till tjugo i tolv på natten, varefter alla vi som jobbat gjorde en "quick-fix" på en kvart, fick lite gratis champagne i baren och skålade med varandra på tolvslaget, medan fyrverkerier och en enorm fullmåne lyste över bergen utanför hotellet.
Det var väldigt vackert, men omgiven av främlingar och med jobb igen klockan halv sju på morgonen, var det inte särskilt roligt.

Under året som varit har jag jobbat i Frankrike, jobbat hela våren och nästan hela sommaren på lagret och gymmet. Har tågluffat i tre veckor och verkligen fått se europa. Jag har blivit antagen till en utbildning som ger mig full behörighet och flyttat till Stockholm.

Ändå känns det knappt som jag har åstadkommit något med mitt liv. Men jag vet att jag har kommit ett stort steg på väg. Och 2011 kan bli det mest spännande året hittills, i fråga om livsavgörande beslut. Ett enda år, och jag har ingen aning om vad som ska hända.

Så till mig själv, och till er alla: Lycka till, och ett Gott Nytt År!!

Kommentarer
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Lycka till med utbildningen, och ha ett gott nytt år! :)



Sv: Eragon mår bara fint! Han går runt här hemma och ler hela tiden :)



Den tidigare ägaren har jag ingen kontakt med längre. Tack och lov!

2010-12-31 @ 12:13:47
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: ansepanse

full behörighet till vadå?

GOTT NYTT ÅR

kramar

2010-12-31 @ 12:30:57
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Gun

Du har ju gjort massor i ditt liv, redan! Jag tycker du gör helt rätt, reser, upplever världen och pluggar. Bättre kan det inte bli. God fortsättning på dig!:)

2011-01-01 @ 13:22:40
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0