Dan före dopparedan

Kalla mig barnslig den som vill.

Men imorgon är nog min favorit-högtid! Jag förstår inte alla människor som stressar och är arga och irriterade över julen. Det ska vara en dag fylld av glädje och mys med familjen.
Det handlar inte om julklapparna, om att julbordet måste svämma över och se perfekt ut. Att varje centimeter av lägenheten ska vara täckt av granris och dekorationer.

Det handlar om glädje. Tacksamhet för det man har och givmildhet till de som inte har och att visa sin uppskattning för sina nära och kära.

Tyvärr är det inte så för alla. Julafton har rekord på olyckor och självmord. Alkohol och misshandel. Och i andra änden finns alla familjer där det bara handlar om att ge eller få de dyraste och häftigaste presenterna.

Julafton är nästan lite helig för mig. Men till alla er andra: tagga ner. Det är en dag. En enda dag. Och den måste inte vara perfekt, precis som alla andra dagar. Den behöver bara vara glädjefylld. Som alla andra.

Så hur firar ni julafton? Själv ska jag och Stefan ta tåget till Uppsala, se Kalle Anka som jag aldrig missar om jag kan undvika det. Dela ut julklappar och sedan äta middag med mormor, moster, mamma och pappa. Och Emma-hund såklart!

Kommer sakna mina kära bröder Johan och Kristoffer som firar med sina flickvänner i år och kusinerna Maria och Helena som firar med sin pappa. Men som tur är återkommer julafton varje år!


God jul!



Sötaste Emma-hund!!

Kommentarer
Postat av: Svorskan

Emma-hund ser ut att vara en softis, hon ser snäll och go ut. Jag skulle gärna haft mer energi att göra mer, men jag kan tillåta mig att ta det väldigt lugnt om jag inte känner för att styra och ställa. De som KAN styra och ställa utan att stressa avundas jag lite. Men kanske nästa år. ;) Ha en underbar jul!

2010-12-23 @ 14:28:45
URL: http://svorskan.se
Postat av: ansepanse

vilken söt Emma-hund, jo julen skulle vara precis så som du skriver, av olika anledningar kommer J och jag tyvärr sitta helt ensamma här på julafton

GOD JUL till dig - kramar

2010-12-23 @ 17:03:06
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Tyvärr tillhör inte julen en av mina favoriter, och jag gör mitt yttersta för att undvika alla former av firande. :/



Sv: Ja, det är skönt att den mörkaste perioden är över, och att det äntligen börjar bli ljusarel! - även om det går ganska långsamt i början!



Ha en härlig kväll!

2010-12-23 @ 17:48:37
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Gun

Julen är mysig men inte så jätteviktig för mig. Vi firar lugnt med familj och mina föräldrar. Det är alldeles lagom. God Jul på dig!

2010-12-23 @ 23:40:14
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ellis

Ojoj min jul var helt kaotisk! :O



Hoppas du hade en fin jul! :)

2010-12-27 @ 14:21:13
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Daniel

Hoppas du hade en supermysig jul!!!

2010-12-27 @ 20:10:36
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0