I dvala

Ännu en långpanna avklarad, och jag känner mig verkligen riktigt slut.

Som tur är börjar jag fyra imorgon, och jag brukar alltid känna mig piggare och på bättre humör när jag väl får komma ut och åka lite. Hoppas det är fint väder imorgon nu! Nu var det ett tag sedan det var sådan där riktigt strålande sol och jag känner att det är dags.

Jag känner mig också upplyft av tanken att Stefan kommer hit. Och att även om man känner sig slut och det ibland känns som att man inte riktigt vet hur man ska orka, så har vi ändå redan varit här i snart en månad av fyra, och det har gått så otroligt fort!

Jag känner mig dock ibland lite ensam här. Det är svårt att försöka umgås med så mycket tjejer. Jag vet inte varför det ska vara så, men det blir alltid så.
Roligast enligt mig är Jenny, hon jobbar dock som kock så det är inte alltid man har samma scheman. Men imorgon ska vi ut och åka snowboard :).

Jag upphör inte att förvånas över hur snabbt man ändå vänjer sig vid ett helt annat typ av liv. Fest varannan dag, långa scheman och dagar i backen hör liksom till vardagen.

En del av mig älskar omväxlingen. Och en annan del av mig ser fram emot den dagen jag kommer hem igen, med upplevelsen bakom mig. Framtiden känns dock väldigt avlägsen här. En tid då jag är hemma i Sverige igen, planerar för utbildning, träffar mina vänner och myser i sommarvärme, känns som någon slags märklig fantasi.

Kommentarer
Postat av: Gun

Det måste vara en härlig och häftig upplevelse att göra det du gör nu. Ett minne fäör livet, även om det är jobbigt ibland.



Sv: Tack snälla för gratulationen:)

2010-01-06 @ 00:00:14
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Em

Kanske det man kallar för att "det känns overkligt". Ibland är det så, att situationen man är i känns overklig. Sen vänjer man sig, men du skall vara där så kort tid så kanske du även i efterhand kommer att se på denna tiden som overklig.

2010-01-06 @ 08:57:39
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: sara - Glitterögon

Det är väl på sätt och vis så det ska vara - verkar som att du lever i nuet. Helt rätt.



Trist att det nästan alltid är så när tjejer umgås. Som en enda stor konkurrens och för det mesta är det nån eller några som känner sig utelämnade. Usch.



Ha det fint.

2010-01-06 @ 11:02:33
URL: http://glitterogon.blogg.se/
Postat av: Matilda

Förstår precis hur du menar, känner detsamma. Hoppas du får en kul dag i backen idag:) Här är det -25, så jag passar..Men solen skiner, så en promenad får det blir iaf! Pusspuss

2010-01-06 @ 12:13:02
Postat av: ansepanse

jo, jag känner igen det själv, vissa saker kan kännas väldigt avlägset, ´men egentligen är de inte det

ha det gott

2010-01-06 @ 15:40:42
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sv: precis det är mycket för kollegerna som man är här. och visst är det tungt att inte ha mer en ledig kväll i veckan, men de är min andra säsong så jag visste vad jag gav mig in på och jag tycker verkligen att det är värt det =)

2010-01-06 @ 19:37:49
URL: http://sofiacharlotta.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0