Onödig oro

Bara någon timma kvar innan det är dags att stänga ner för dagen. Och imorgon är jag ledig!

Känns ganska skönt faktiskt, både att ha jobbat fyra dagar, och att snart vara klar med det. Jag ska ju förstås jobba lördag-söndag också, men det känns ändå inte riktigt som samma sak.

Och efter helgen kommer en period av ovisshet, på när jag kommer få jobba igen. Nåväl, jag ska inte stressa, det löser sig. På något vis går man alltid runt och oroar sig för något. Det är så onödigt. Man kan inte göra något åt det, och det löser sig alltid!

Och när det väl löser sig, då har man gått runt och oroat sig i onödan.



Torsdag

Frukost: Gröt, yoghurt, banan
Träning: Gym: crosstraining 20 min, säte 20 rep, armar 10 rep, sit-ups 40 rep
Lunch: Bröd med senap och salami, yoghurt, päron
Middag: Köttbullar, rotfruktsmos, morot

Och naturligtvis promenaderna till och från gymmet, som jag hoppas ändå ger något. Vågade mig upp på vågen idag igen, och mitt "sunda liv" har faktiskt redan gett resultat! Fortfarande en hel del kvar, men det var ändå trevligt att se!
8 dagar kvar.

Kommentarer
Postat av: Gun

Antingen löser det sig och då var det inget att oroa sig för eller så löser det sig inte och då hjälpte det inte att oroa sig. Men jag förstår dig, jag är ständigt orolig själv, försöker bara intala mig (och dig) att det är meningslöst.



Sv: Skruvarna ska sitta kvar. Det ser lite groteskt ut, men det ska inte behöva kännas när det läkt klart.

2010-03-18 @ 21:18:13
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: sara - Glitterögon

Jag brukar också tänka så med oro. Att det mesta löser sig. Men jag, i mitt fall... det går inte att inte oroa sig när hela min framtid ligger i händerna på - Vad? Jag vet inte. Jag vet inte alls hur det kommer att bli. Pengar, jobb, skola, sjukdom... det går inte ihop. Något av det. Och då oroar jag mig max.



Hoppas din dag blir bra och att din oro är obefogad. Kram.

2010-03-19 @ 13:15:56
URL: http://glitterogon.blogg.se/
Postat av: Tigris

Grubblare som jag är säger jag inget om det i stället önskar jag dig en trevlig helg! ler

:)

2010-03-19 @ 14:13:31
URL: http://tigrispredikantan.blogspot.com/
Postat av: Amanda

Härligt med en ledig dag. =)

Och som du säger, det löser sig ALLTID, på ett elr annat sätt.

2010-03-19 @ 15:37:04
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/
Postat av: Em

Gun skrev kloka ord här ovanför, även om det INTE löser sig, så är det ingen poäng i att oroa sig. ;)

2010-03-19 @ 17:47:44
URL: http://egoinasmamma.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0