LCHF

En gråmulen Kristi Himmelsfärd, och ca tio grader såhär i mitten av maj.

I Stockholm är det visst kanonväder förstår jag...

Fika med Jonas och Mathilda idag och vi gjorde ett vad om vem som skulle klara sig bäst på LCHF-dieten. Vecka 22 ska vi börja, fram till och med v. 23. Så det blir ingen längre tid. Vad priset till vinnaren blir vet vi inte ännu, men det blir lite spännande. Självklart röstar jag på mig själv, men Jonas har helt klart ett övertag som väger mest.

Det var väldigt mysigt i Stockholm i alla fall. Solen strålade på mitt hjärtas födelsedag, och han blev väldigt glad för sina presenter (om han inte fejkade men det hoppas jag inte!). På dagen gick vi på stan och låg och solade i Humlegården med lite thai-mat. Och på kvällen grillades det med Stefans familj och det hela var väldigt mysigt!

Och sedan gick tåget tillbaka till Göteborg 06:10 dagen efter, för att Johan ville att jag skulle komma och jobba, trots att det visade sig att det inte hade behövts.
Tack för det kära bror.

Men snart blir det födelsedag, giftermål, midsommar och tågluff.
Oh yeah, I can smell summer coming this way!


Kommentarer
Postat av: Em

Nu hakade jag upp mig på LCHF i och med att jag äter så själv. Menar du att ni enbart skall äta så i två veckor? Då går ni fort upp det ni gick ner. Dessutom får man kolhydrat-abstinenser den första och kanske andra veckan, ni hinner inte uppleva kicken som kommer efter det. Men om ni tänker fortsätta äta så resten av livet, så säger jag välkommen i klubben!! Det är verkligen en befrielse att äta på ett sätt som gör att kroppen känns normal och inte vara sugen på godis eller mat i otid. ;)

2010-05-13 @ 21:21:55
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Em

Sv: Du kan dricka whiskey och du kan dricka både rött och vitt vin. Det som är viktigt är att det är ett torrt vin. Nästan alla röda viner är torra (undvik rött vin från Tyskland, det kan vara sockrat, vin från Chile och Argentina till ex brukar vara bra). vitt vin är märkt på systemet om det är torrt eller inte. Blev du glad nu? :D

2010-05-13 @ 21:42:45
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Gun

Vad kul att prova LCHF! Då får du mycket hjälp av Em skulle jag tro. Och det ser jag ju redan att du får.:D



Sv: Haha, jaaa, visst blir män jobbiga i en sån butik. Tappar verklighetsförankringen liksom..:D

2010-05-13 @ 21:57:33
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Amanda

This summer's gonna be awesome! Hoppas man ju. ;)

2010-05-14 @ 15:27:48
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/
Postat av: Matilda

Vem ska gifta sig?:) Gratta stefan i efterskott fran mig!

2010-05-14 @ 15:52:12
Postat av: ansepanse

vilken härlig sommar du får - vem är det som ska gifta sig

2010-05-15 @ 13:45:20
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Carolinn

Oh va roligt med tävlingar!

Vad går dieten ut på förresten? :) har inte hört talas om den.



Kram

2010-05-20 @ 13:22:25
URL: http://carolinn.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0