72672

Hm, det är så himla märkligt...

Vid tre separata tillfällen nu, har jag fått sms från nummer 72672, två gånger har det varit för att erbjuda modelljobb och en gång (typ för fem minuter sedan) sökte de en sångerska.

Alltså, jag fattar inte vilka de är eller varför de skickar sms till mig? Jag kan inte minnas att jag skrivit upp mig på någon sida och bett om att få sådana sms. Och varför skulle de söka modeller genom ett slumpmässigt telefonnummer?

Jag var medlem i Statist.se för flera år sedan, men varför skulle de börja skicka sms till mig nu?? Jag betalar ju inte medlemsavgift. Jag skrev också upp mig på en "modell via mobilen"-grej på stan för skojs skull, för typ fyra år sedan. Men det verkar också helt orimligt att de plötsligt skulle skicka tre sms på en månad till mig fyra år senare.

Och det verkar inte vara någon jag känner som också får från dem.

Känner mig lite orolig att om jag skulle tacka ja till något så drar dem plötsligt en tusenlapp på min mobilräkning (eller mer!). Har försökt ta reda på vad det är men helt utan framgång.

Det verkar väl konstigt att de inte ens skriver vilka de är?
Samtidigt kan en gång vara några som chansar på ett bedrägeri... men tre sms vid separata tillfällen? Det verkar väl lite konstigt?

Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: ansepanse

usch, det verkar lurt, svara för all del inte på det, om det skulle vara seriöst skulle de nog ringa upp istället för att skicka sms

kramar

2011-02-02 @ 22:45:27
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Låter märkligt! :/



Sv: Nä, jag har slutat cold turkey, men äter lite extra mycket godis nu för att inte begäret ska ta överhanden. :)



2011-02-03 @ 04:54:30
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Ellis

Oj vad läskigt..

Svara inte ? Då kanske de dras världens summa ur din tele? Har du abonnemang? Kolla så de ej drar massa pengar...



Jag får massa erbjudande från skärholmens centrum med massa % avdrag och billigare priser varje vecka - men de INGEN jag känner som får de. jag har inte skrivit upp mig NÅGONSTANS.. men jag tackar för 20-50% på saker så jag klagar ej hahaha

2011-02-06 @ 13:27:29
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Anonym

kolla numret:



http://www.appbrain.com/app/laserturken/com.laserturkensound

2011-02-23 @ 17:56:59
Postat av: Hans

Det är ett kortnummer som flera företag kan använda sig av för diverse mobiltjänster. www.multimobil.se

2011-03-18 @ 14:32:26
Postat av: Sofia

Tack för svaren!

Tyvärr blir jag inte klokare på det, men nu har jag i alla fall inte fått något mer sms på ett par månader :)

2011-03-22 @ 11:29:43
URL: http://tana.blogg.se/
Postat av: Damón Navandi

Fick med för modell jobb, erbjöd mig 25000kr, blev misstänksam av summan. Har du fått reda på vilka det är än? Är rädd att ifall man svarar så typ åker 25000kr ifrån min räkning istället eller nåt

2011-05-09 @ 20:30:38
Postat av: Statist.se

Hej Tana,



Det är inte vi på Statist.se som skickar dessa SMS, vi skickar alltid från 72456 och endast till dem som gör beställningar per SMS.



Bästa hälsningar,

Statist.se

2011-05-10 @ 10:04:59
URL: http://www.statist.se
Postat av: Hamp

Jag fick sms från detta nummer idag.

Googlade och din blogg dök upp.

Står att det är från last minute ticket och "detta är inget bedrägeri".

Har inte heller tagit kontakt med något företag vid ovanstående namnet.. Tror det kan ligga något i vad Hans skrev.

Inte för att jag har en lösning på problemet men tänkte dela med mig av informationen iaf.

2011-07-04 @ 22:07:53
Postat av: Erika

jag fick också ett sånt SMS från Last minute ticket nu, ikväll.har inte beställt något. Gick in på last Minute Tickets hemsida och försökte avregistrera mitt mobilnummer men fick då till svar att numret inte fanns i deras databas. Märkligt, eller hur?

2011-07-04 @ 23:10:18
Postat av: JB

Har också fått detta sms ikväll.



Googlade lite och fann att det är Multimobils nummer och att vemringde.se använder detta nummer. Alltså en app som finns till android, är det nåt ni använder (vemringde-appen) också som kan vara den gemensammma nämnaren?

2011-07-04 @ 23:32:31
Postat av: Tere

Jag med. Fick också ett sms nu ikväll från det numret och det stod att det var Last Minute Ticket. Jag gick också in på hemsidan precis som du och mitt nummer fanns inte heller med i deras databas. Hmmm.. lurendrejeri. Vet nån hur man spärrar numret? Jag vill inte att de ska kunna skicka fler sms till mig.

2011-07-04 @ 23:33:50
Postat av: Anonym

Fick också ett sms igårkväll från samma nummer och det stod att det var Last Minute Ticket. Jag gick också in på hemsidan precis som er och mitt nummer fanns inte heller med i deras databas.(Mobilnummret hittades ej i databasen

Du loggas snart tillbaka)

2011-07-05 @ 07:16:00
Postat av: bloggägaren

Hej ! mycket märkligt, fick också sms av dem den 1/7 om något getawayrock skit. och igår fick jag om last minute ticket.. skrev på facebook om någon också fick sms av dem och då får jag ett sms från 72 672 där det stod " Nej, jag har inte fått något sms från detta nummer:) "

creapy ?!

2011-07-05 @ 12:25:43
Postat av: Sofia

Jag har ingen android-app, så det kan inte vara därifrån... Men vad märkligt att det var numret som svarade på din facebook-förfrågan!! ´

Men kanske kan det vara facebook som är den gemensamma nämnaren?? Någon som lyckats lura fram ens nummer på något vis? Jag antar att alla vi som fått från numret har facebook?

2011-07-05 @ 17:49:29
URL: http://tana.blogg.se/
Postat av: Multimobil support

Hej

72672 är ett kortnr som ägs av http://www.multimobil.se och delas av många kunder. Om du (eller någon annan som hittat hit) undrar vem som skickat smset så är det enklast att höra av sig till oss på Multimobil, så kan vi se det i våra system och ge er kontaktuppgifter.



På beskrivningen låter det som att du fått sms från http://mobilecasting.se som skickar ut erbjudanden om olika castinguppdrag. Om du kontaktar dem så tar de gärna bort ditt nr. Att svara på ett castinguppdrag kostar 15kr.



MVH Multimobil support

2011-08-05 @ 15:21:53
URL: http://www.multimobil.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0