Veckosammanfattning

Det är tisdag, och jag lyckades inte ta mig upp till skolan varken idag eller igår.
Det är lite illa, det måste jag medge, men sedan vi kom hem från Sälen i söndags har jag varit både sjuk och helt slut i kroppen!

Idag är det mest snuva och lite halsont kvar, men man får vara tacksam att det värsta av sjukdomen kom under natten till dagen då vi skulle åka hem.

I Sälen hade vi perfekt skidåkning första dagen. Strålande sol och vindstilla, inte alltför kallt.
Andra dagen var det snöstorm och hård vind uppe på toppen. Riktigt härlig åkning ändå med all nysnö, särskilt eftersom man hade vinden i ryggen på vägen ner. Jobbigare på väg upp i liften dock.
Tredje dagen var det soligt, men sjukt blåsigt. Stolsliftarna till topparna var inte öppna. På eftermiddagen hittade vi backar i både sol och lä dock, och då var det riktigt härligt med all snö som kommit dagen innan!
Fjärde dagen var det perfekt igen, väldigt, väldigt kallt bara. Men soligt och vindstilla! Utnyttjade verkligen så mycket som möjligt av dagen, trots frusna fötter och hemskt ont i benhinnorna.
Sista dagen var det hemfärd. Matilda hade planerat längdskidåkning i morgonsolen och jag hade tänkt mig morgonyoga och en lång promenad. Men tyvärr mådde jag inte alls bra och hade sovit jättedåligt, och det var ca -25 ute, så alla planer ställdes in. Vi packade ihop våra saker, städade, packade in i bilen och åkte hem vid elva på morgonen. Vid halv sju ungefär var vi tillbaka i Stockholm igen.

Och igår var det alla hjärtans dag! Jag fick en fin rosbukett av Stefan och han lagade en supergod middag åt mig. Och jag gav honom en murgröna formad som ett hjärta, en bakelse och en städad lägenhet. Allt som allt, en väldigt mysig dag.

Så det är faktiskt skönt att vara hemma...
Förutom all denna snö och kyla?!?! Vädergudarna, vad hände med våran överrännskommelse??? Vi hade ju bestämt vår när jag kom hem igen, men nu är det ju nästan värre än det varit på hela vintern!

Skratta mig i ansiktet, gör det bara.

Kommentarer
Postat av: Susann

ja jo, trodde oxå att orkide var ömtåliga, men den tål massa :)

2011-02-15 @ 13:47:28
URL: http://blogg.amelia.se/suzz40/
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Känner igen det där - är själv hemma från jobbet med en väldigt dryg känsla!



Antar att förra veckans övertid utlöste något :/

2011-02-15 @ 15:08:40
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: ansepanse

en härlig vecka med andra ord, och en mysig allahjärtansdag, ja är det inte konstigt att vinter åter har tagit ett järngrepp, det var väl ändå inte meningen

krya nu på dig - kramar

2011-02-15 @ 18:10:22
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0