Besvärande

Bror Johan ringde mig idag och berättade att han till slut fått en diagnos på alla sina besvär, vilka är många och svåra. Systemisk Mastocytos heter det och är väldigt ovanligt. För det mesta är det helt ofarligt också, men i just hans fall förstärker det hans allergier och försätter honom i anafylaktisk chock om han inte är försiktig.
Det är en kronisk sjukdom och inget botemedel finns. Än.

Den milda varianten av sjukdomen är kliande utslag på huden som orsakar pigmentförändringar. Låter misstänkt likt det som jag och min äldsta bror har problem med... Så antagligen får vi gå och testa oss för samma sjukdom också.

På mastocytos.se kunde man läsa om sjukdomen, men jag var lite besviken på informationen. Det stod att i den allvarliga varianten kunde det förkorta livslängden. Men inget mer. Inget om vad den angriper eller varför.

Genom en sida för läkare och sjuksköterskor fick jag veta lite mer om eventuella följder och vad som orsakade sjukdomen, vilket är en mutation, inte helt oväntat, på den långa armen av kromosom 4. Men om man har lokaliserat genen borde man väl kunna göra något åt det hela? Nej, det är bara att hoppas att jag kommer in på läkarlinjen så jag kan lösa det här själv...!

Kommentarer
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Jag vet inte vad jag ska säga :(

2011-03-31 @ 20:49:56
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: ansepanse

usch, vad tråkigt, jag har själv haft kliande utslag som först liksom blivit ringar och sedan har pigmentet försvunnit, undrar om det kan vara detsamma

Sv: nej det är inte alls kul när människor snarkar

kramar

2011-03-31 @ 21:02:33
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Susann

usch det lät inte bra,

Har aldrig hört talas om detta.

Skickar över en kram till er båda.

2011-04-01 @ 08:05:05
URL: http://sannadiarie.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0