Lösningen

Jag blev erbjuden att jobba torsdag-lördag.

Efter alla gånger jag prioriterat skolan och tackat nej, så kände jag att nej, den här gången måste jag faktiskt tacka ja. Jag tycker det är lite orimligt att ALLA mina torsdagar är fullständigt uppbundna. Och tack vare studiebidragets utformning känner jag dessutom att jag inte har råd med annat.

Så det är så det får bli, och laborationen jag missar får jag ta igen vid något annat tillfälle. Nu har jag i alla fall inte några stora tentor på G för en gångs skull!

Jobbet går ut på att jag ska köra runt till olika Willys och Hemköp-butiker och servera kaffe av axfoods nya egna märke. Låter ganska nice tycker jag! Och härligt med pengar!! Stressen över hur jag ska klara mig på endast 4000 :- i maj minskar något.

Mitt enda orosmoln är att jag inte hittar i Stockholm. Jag ska nämligen köra bil, och att köra bil i Stockholms innerstad verkar vara en fullständig mardröm!!! För att inte tala om att hitta parkering.

Jag håller tummarna för att jag ska stå på ställen som ligger lite "off", typ Lidingö och Sollentuna och sådant. Men sån tur har jag knappast...

Kommentarer
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Skönt att stressen akn släppa lite! Att oroa sig över pengar är ständigt energikrävande :S

2011-03-23 @ 12:31:26
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: ansepanse

jag hålller också tummarna för att det ska bli så

Sv: men det kanske är billigare om man inte har grå starr annars vet jag inte varför det är så mycket billigare med operation för dig än för mig, jag tycker också att synen är viktig och skulle betalas av landstinget

ha det gott - kramar

2011-03-23 @ 15:47:11
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Svorskan

Jag håller tummarna för att det går smidigt. Själv hatar jag att köra bil och hitta i Stockholm kan jag bara glömma. :D

2011-03-25 @ 15:18:16
URL: http://svorskan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0