En regnig tisdagskväll

Även om jag bestämt mig för att släppa det där brevet, ligger det ändå som en tunn svart slöja över det mesta, att min livsdröm inte kommer gå i uppfyllelse denna hösten heller.

Men å andra sidan, det hände ju igår. Jag är ändå redan på mycket bättre humör idag. Vi fick dissikera abborrar idag! Min hade en halvrutten fisk i magsäcken. Med risk för att låta fruktansvärt morbid - det var väldigt spännande! Jag har aldrig fått dissikera något förut...

I övrigt är det nu bara tentan som återstår i biologin, samt en heltorsdag kemi med lektion och labb, följt av tenta nästa lördag - och sedan är jag helt färdig med basåret! Då har jag till slut tagit igen det där som har legat efter mig i åratal. Hela behörigheten.

Och måndag den 30:e maj börjar jag arbeta på Vitrolife igen. Helt otroligt, vad tiden går fort! Så egentligen ska man inte hänga läpp. Snart sitter man och ska ta itu med de där testen igen, och tar man inte tillvara på livet nu, kommer plötsligt sommaren vara slut - och den vill man ju inte missa!

Kommentarer
Postat av: Henrik Olsson

Håll ut, drömmen kommer förr eller senare att uppfyllas! :)

2011-05-18 @ 06:21:39
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: ansepanse

dissekera en fisk låter spännande :) skönt att du har ett sommarjobb sen

klart att det känns jobbigt nu men håll fast vid dima drömmar vännen

kramar

2011-05-18 @ 11:44:02
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0