Kors och tvärs i Sverige

Ibland går tiden så fort att man inte riktigt vet var den tar vägen.

Det är redan onsdag. Igår gjorde jag förhoppningsvis sista tentan i fysik B (beroende på om jag måste göra omtenta eller inte). Om jag har klarat tentan eller inte, beror helt på hur han rättar. Jag håller mina tummar så hårt det går!

I min tentapluggsritual kom en liten störning, då mamma på söndag kväll ringde upp och bad mig hämta henne i Göteborg efter hennes knäoperation i torsdags. Så i måndags tog jag kvart över nio-tåget till Göteborg och var framme strax efter tolv.
Tjugo över två kom vi iväg från sjukhuset och tjugo över sex hamnade vi mitt i rusningstrafiken i Stockholm. (jag kanske bör förtydliga att mamma skulle skjutsas till mormor som bor i Gävle). Eftersom Stockholmarna uppenbarligen hyser agg mot att sätta upp skyltar så att man kan navigera i tid och byta fil när man behöver det, hamnade vi naturligtvis fel och spenderade så närmare en timma med att stå still i trafiken och försöka hitta tillbaka till den norrgående E4:an.

Halv nio var vi framme hos mormor, och jag kände måttligt för att kasta mig i bilen och köra tillbaka till Stockholm då, samt parkera bilen hos Stefans föräldrar och ta tåget hem. Så jag sov över hos mormor och åkte tjugo i sju på morgonen för att hinna till min tenta som började nio.

Åtta på morgonen var jag i Stockholm, men därefter gick det utför. Tio i nio stod jag fortfarande stilla en bit ifrån universitetet medan snöstormen var i full gång utanför bilen och paniken växte inombords.

Tio minuter sen till tentan anlände jag andfådd till salen och tentavakterna gav mig en förebrående blick. Men jag skrev tentan och spenderade resten av gårdagen med att befinna mig i någon slags dvala.

Nu är det onsdag och jag har börjat min sista kurs för basåret. Ca tre veckor till och sedan är jag färdig. Efter det är jag redo att börja min "riktiga" utbildning. Känns skönt!!

Idag fyller förresten min kära bror Johan år, så jag petar in ett litet grattis till honom också :).

Kommentarer
Postat av: ansepanse

det här med trafiken kan strula till det med vilka tidsplaner om helst, vad nervös du måste varit när du satt där i kön på väg till tentan och såg hur klockan tickade iväg, håller också tummarna för att det har gått bra för dig och ett GRATTIS till din bror

bamsekramar

2011-05-04 @ 16:14:22
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Henrik Olsson

Stockholm och Göteborg är dem två städer i Sverige som jag hatar att köra bil i!



Som en vanlig småstadskille med slitna jeans är det svårt att veta vart man ska - och när man ska det! :S

2011-05-05 @ 05:13:50
URL: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0