Nja...

Då var PIL-testet klart. Och det gick inte alls bra. Vilken idiot jag kände mig som när jag insåg att det var precis samma prov som förra gången!!! Hade jag vetat det hade jag diskuterat de förra frågorna mer med de andra som gjorde det då...! Superdumt av mig. Men en del kom jag ihåg som vi diskuterat, och alltså har jag inhämtat några poäng som jag missade förra gången. Men sen tappade jag några poäng på sådant som jag gissat rätt på förra gången...
Det kan ha gått hur som helst, men jag tror inte jag kommer gå vidare. Nyfiken på att testa dig själv?
Lägger upp några som jag minns lite grann (några namn i frågorna minns jag inte, men frågorna i sig är desamma)!

"Måsen dödade rödhaken" sa ugglan.
"Ja, det var måsen som dödade rödhaken" sa sparven.
"Sparven ljuger", sa höken.
"Inte jag", sa örnen.
Om alla andra ljuger, vem talar sanning då?

a) sparven  b) örnen  c) ugglan  d) höken

En man i öknen har fyra dunkar med vatten. Den minsta innehåller hälften så mycket som den näst minsta, som innehåller en fjärdedel av den största, som innehåller dubbelt så mycket som den näst största. Den tredje minsta innehåller 12 liter vatten som dricks på fyra dagar. Hur länge räcker det återstående vattnet om vattenåtgången hela tiden är den samma?

a) 24 dagar b) 26 dagar c) 30 dagar d) 36 dagar

Sfär: cirkel ,  Boll: ?

a) rund b) klot c) ring d) sfär

Vilket tal passar inte in?
17  19  23  51  53

a) 17 b) 23 c) 51 d) 53

Gör sedan 44 liknande frågor under 60 min! :)



Kommentarer
Postat av: Matilda

Haha hade glömt att du börjat blogga igen! Jag ska försöka mig på de där frågorna när jag har lite ork i kroppen. Dags att stoppa ngt i magen inför kvällens runday. Pöööss!

2011-10-24 @ 15:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0